درب های اتوماتیک شیشه ای فولدینگ 

()

یکی از موفق‌ترین شرکت­ های سازنده درب­ های اتوماتیک شیشه­ ای فولدینگ گروه صنعتی آکام است. درب­ های اتوماتیک شیشه­‌ ای فولدینگ با نام‌های دیگری از جمله درب تاشو، درب اتوبوسی و درب آکاردئونی نیز در بازار ایران شناخته‌ می ­شود. این درب‌ها اولین بار در اواخر سال ۱۳۵۳ وارد ایران شدند و اولین مکان نصب آن‌ها اتوبوس‌های قدیمی بود. ساختار این درب ­ها به گونه‌ای است که می ­توان آن‌ها را در مکان‌هایی که محدودیت فضا دارند نصب کرد. به این صورت که این درب‌ها می­ توانند به صورت لولایی روی هم تا شوند. این ویژگی سبب می­ شود با وجود محدود بودن فضای مورد نیاز درب از حداکثر فضا استفاده شود. به این معنا که تقریبا به اندازه عرض ورودی یا خروجی این درب­ ها باز و بسته می­ شوند. با توجه به عرض فضای ورودی تعداد لنگه ­های درب­ های اتوماتیک شیشه ­ای فولدینگ دو یا چهار عدد می­ باشد. استفاده از این درب­ ها که توسط گروه صنعتی آکام طراحی و ساخته می­ شود می‌تواند زیبایی زیادی به محل کارتان دهد. به علاوه از طریق این گروه صنعتی می‌توانید با کمترین هزینه و کمترین زمان دربی مناسب محل کارتان داشته باشید. گروه صنعتی آکام می­ تواند انواع مختلفی از درب­ ها را طراحی و تولید کند. در این قسمت به طور خلاصه هر کدام از این درب‌ها را توضیح می‌دهیم:

  • درب های اتوماتیک تاشو (فولدینگ)
  • درب های اتوماتیک لولایی (سوئینگ)
  • درب های اتوماتیک مثلثی
  • درب های اتوماتیک گردان (ریوولونیگ) (باشکل دایره ای)
  • درب های اتوماتیک کشویی (اسلایدینگ)

درب­ های اتوماتیک تاشو: اصل بحث این مقاله در مورد این مدل از درب­ هاست که در طی آن به طور مفصل در موردش توضیح خواهیم داد.

درب­ های اتوماتیک لولایی: در محیط‌هایی که عرض ورودی کم است از این مدل درب استفاده می­شود. اپراتورهای این مدل درب روی انواع شیشه‌ها و فریم‌ها قابل نصب است. این نوع از درب‌ها برای مراکز خرید و اماکن اداری و… مناسب است.

درب های اتوماتیک مثلثی: این نوع از درب‌ها برای گوشه‌ها وکنج‌ها مناسب هستند. حالت کلی آن‌ها به شکل یک مثلث متساوی الاضلاع بوده که دو ضلع آن بر هم عمودند. هر کدام از این اضلاع یک درب جداگانه بوده و جدا باز یا بسته می ­شود.

درب های اتوماتیک گردان (ریوولونیگ) (باشکل دایره ای): یکی از زیباترین و شیک‌ترین درب‌های ساخته شده توسط گروه صنعتی آکام این مدل از درب‌ها هستند. درب­ های اتوماتیک گردان برای محیط‌هایی که اختلاف دما در آن‌ها وجود داشته و اهمیت نیز دارد مورد استفاده قرار می­گیرد.

درب های اتوماتیک کشویی(اسلایدینگ): متداول‌ترین نوع درب­ های اتوماتیک این مدل از درب ها هستند. این درب ها با حرکت کشویی خودشان حدود نصف فضای ورودی یا خروجی را دراختیار افراد قرار می ­دهد. گروه صنعتی آکام یکی از پیشگامان و سازندگان مجرب این مدل از درب­ هاست. درب­ های اتوماتیک اسلایدینگ همچنین در اکثر فروشگاه­ ها و ادارات استفاده می­شود.

در این مقاله با نوع فولدینگ این درب‌ها به طور خلاصه آشنا می­شوید و طرز کار و مزیت­ های آن را شرح می­ دهیم:

مزیت‌های درب­های اتوماتیک شیشه ­ای فولدینگ کدامند؟

  • یکی از مهم‌ترین مزایای این درب‌ها سرعت بالای باز و بسته شدن آن‌هاست. به طوریکه ۲-۳ ثانیه طول می­کشد تا درب به طور کامل باز یا بسته شود.
  • درب­ های اتوماتیک شیشه ­ای فولدینگ درصد بازشویی بالایی دارند. بدین معنا که می­توانند تا ۹۰% از پهنای درب را برای فضای ورود و خروج قرار دهند.
  • این نوع درب‌ها از امنیت بالایی برخوردارند.
  • طراحی و ساخت این درب‌ها برای مکان­ هایی انجام می ­شود که عرض دهانه ورودی و خروجی درب کم باشد.
  • درب­ های اتوماتیک شیشه ­ای فولدینگ همچنین قابلیت باز شدن یک طرفه یا دو طرفه درب را دارند.
  • این درب­ ها در برابر باد و بسیاری از آسیب‌های مکانیکی مقاوم هستند.
  • یکی دیگر از مزایای درب­ های اتوماتیک شیشه ای فولدینگ سهولت در خلاص کردن و استفاده دستی از آنهاست.
  • برای باز و بسته کردن این درب­ ها می ­توان از اپراتورهای با توان کم نیز استفاده کرد.
  • این نوع از درب­ ها همچنین قابلیت نصب ابزارهای کنترل کنند مثل اثر انگشت را نیز دارند.
  • یکی از ویژگی­ هایی که این درب ها دارند و گروه صنعتی آکام آن‌ را به خوبی به نمایش گذاشته تنوع در رنگ بندی فریم‌ها و کاور آن‌هاست.
  • همچنین می­ توان در ساخت این درب­ ها از شیشه‌های تک جداره و یا دو جداره استفاده کرد.
  • همین‌طور درب‌های اتوماتیک شیشه ای فولدینگ گروه صنعتی آکام مطابق با تکنولوژی­ ها و استانداردهای جهانی ساخته می­ شوند.
  • در شرایط ضروری می ­توان با کمی فشار این درب‌ها را باز کرد.
  • درب­ های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ با داشتن غلتک‌ها و ریل‌های ویژه کارایی بی صدا وعمر مفید بالایی دارند. از این بابت یکی از مقرون به صرفه‌ترین انواع درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک شناخته می­شوند.
  • به نسبت درب­­های اتوماتیک تلسکوپی یا اسلایدینگ این سیستم گران‌تر است، که این موضوع به علت استفاده حداکثری از فضای نصب است. به عبارتی نسبت به دو مدل گفته شده فضای خروجی بیشتری در اختیار افراد قرار می ­دهد.
  • از دیگر مزیت‌های درب­ های ­اتوماتیک شیشه­ ای فولدینگ می­توان به حالت تمام باز، تمام بسته، نیمه باز، اتوماتیک و حرکت یک طرفه آن اشاره نمود. حالت بسته یا قفل برای مواردی به کار می رود که نیاز به عبور و مرور از ورودی تا زمان خاصی وجود ندارد. در حالت باز درب با تشخیص دادن حرکت افراد باز می­ شود. حالت نیمه باز برای مانع شدن از هدر رفت انرژی فعال می ­شود.

برای ساخت درب­ های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ به طور معمول از شیشه‌های حرارت دیده یا به اصلاح سیکوریت استفاده می ­شود. همچنین فریم این مدل از درب ها از نوع آلومینیومی است.

در بحث بعدی به ساختار درب­ های اتوماتیک شیشه ­ای فولدینگ می­ پردازیم.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ چه ساختاری دارند؟

این مدل از درب‌ها با توجه به دو لنگه یا چهار لنگه بودن آن‌ها ساختار متفاوتی نیز دارند. در نوع دو لنگه آن، هر کدام از لنگه‌های درب در طرفی جمع می­ شوند و فضای خروجی را آماده می­ کنند مثل اتوبوس‌های قدیم. در این مدل درب­ ها همچنین هر دو لنگه می ­توانند در یک طرف جمع شوند که این مورد وابسته به سلیقه مشتری است. نوع دیگر، مدل چهار لنگه این درب‌هاست که باز هم وابسته به سلیقه خریدار متفاوت است. در حالت عادی در وسط هر لنگه لولایی جداگانه تعبیه شده که با حرکت خود می­ تواند سبب شود درب­ ها به آرامی روی یکدیگر تا شوند. بعد از تا شدن روی همدیگر در یک سمت دیوار جمع می‌شوند.

درب­ های اتوماتیک شیشه ­ای فولدینگ را در چه مکان‌هایی می‌توان نصب کرد؟

  • مراکز خرید
  • مراکز درمان
  • مراکز اداری
  • بانکها و…

یکی از انواع خدماتی که گروه صنعتی آکام انجام می ­دهد خرید آنلاین است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم بازاریابی اینترنتی با استفاده از اپلیکیشن گروه صنعتی آکام شما می­ توانید خدمات بیشماری دریافت کنید. یکی از این خدمات مشاوره در زمینه انواع درب‌ها مناسب با محل کارتان است. گروه صنعتی آکام با داشتن پرسنلی مجرب به صورت آنلاین می‌تواند توضیحات قابل توجهی در مورد انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به مشتری­ ها ارائه دهد. کافیست نقشه محل مورد نظر خود را برای گروه صنعتی آکام ارسال نماید. یکی دیگر از ویژگی‌های این گروه این است که در نهایت امنیت و با کمترین هزینه ممکن می­توانید درب مناسب برای محل کارتان را انتخاب و نصب کنید. کافیست از طریق اپلیکیشن خرید گروه صنعتی آکام درب های اتوماتیک شیشه ای فولدینگ را سفارش دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x