درب‌های اتوماتیک خروج اضطراری 

()

درب‌های اتوماتیک خروج اضطراری، امروزه برای همه ساختمان‌ها و اماکن، به خصوص ساختمان‌های شلوغ و پر تردد بسیار مهم هستند. این درب‌ها، با نام درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک برک‌اوت نیز شناخته می‌شوند. گروه صنعتی آکام، یکی از تولیدکننده‌های بزرگ این نوع درب‌ها می‌باشد که رتبه اولین گروه صنعتی با پلتفرم آنلاین را از آن خود ساخته است. این گروه از پشتیبانی کم نظیری بهره‌مند است که در هر ساعت از شبانه روز، پاسخگوی مشکلات و سوالات مشتریان هستند و از هر حیث که بتوانند به آن‌ها کمک می‌کنند. حال به بررسی درب‌های اتوماتیک خروج اضطراری گروه صنعتی آکام بپردازیم. این درب‌ها، چه اتوماتیک و چه غیر اتوماتیک، با هدف ایجاد گذرگاهی سریع و امن، برای استفاده در مواقع ضروری ساخته می شوند. حال، این موقعیت ضروری می تواند هر اتفاقی باشد، برای مثال آتش گیری و حریق، زلزله، سیل، دزدی، احساس تهدید و هر مورد مشابهی می تواند یک موقعیت اضطراری محسوب شود. افراد می‌توانند در چنین موقعیت‌هایی با استفاده از این درب‌های اضطراری، از جان و مال و سلامت خود در برابر هر واقعه ای محافظت نمایند. لازم است بدانید که این درب‌ها تحت استانداردها و نظارت‌های بسیار سرسختانه‌ای طراحی می‌شوند. علت این امر این است که این درب‌ها، در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرند و نباید هیچ گونه نقصان و عیبی در ساختارشان باشد. به علاوه، این درب‌ها ضد حریق هستند، تا بتوانند در مواقع آتش سوزی به خوبی تاب بیاورند و کارکردی که باید داشته باشند. بدیهی است که این درب‌ها، انواع و ویژگی‌های خاصی دارند که اطلاع از آن‌ها می‌تواند برای همگان مفید باشد، در ادامه برای آگاهی بیشتر درباره این درب‌ها با ما همراه باشید.

چرا درب‌های خروج اضطراری به طور معمول در رنگ قرمز تولید می شوند؟

علت این امر آن است که مواقع اضطراری، ممکن است شخص، به علت استرس و اضطراب، آسیب دیدگی، عجله و ترس و هر عامل دیگری، دقت کافی را نداشته باشد و نتواند درب خروج اضطراری را به راحتی پیدا کند. به خصوص اگر با محیطی که در آن جاست آشنایی قبلی نداشته باشد. به همین علت، در اکثر اماکن می‌بینیم که درب های خروج اضطراری، در رنگ قرمز طراحی شده‌اند، تا شخص بتواند به خوبی در هر شرایطی آن‌ها را رویت و سپس از آن‌ها استفاده نماید.

مزایا و ویژگی‌های مخصوص درب‌های خروج اضطراری اتوماتیک گروه صنعتی آکام:

خوب است بدانید این درب‌ها، از نظر نحوه عملکرد و حتی طراحی، شباهت بسیار زیادی به درب‌های اتوماتیک کشویی دارند. البته، لازم است ذکر کنیم که بین این دو نوع در، تفاوتی بسیار بزرگ و کلی دیده می شود. درب های اتوماتیک خروج اضطراری، در حالت عادی، درست مثل درب‌های کشویی از لنگه های ثابت بهره مند هستند. اما تفاوت آن‌ها این جاست که درب‌های اضطراری، در مواقع و شرایط اضطرار، آزاد خواهند شد و افراد می‌توانند در اندازه‌ای که می‌خواهند لنگه‌ها را از یک دیگر باز کنند. در هر صورت، خوب است در این بخش کمی به نحوه عملکرد این درب‌ها بپردازیم. این درب‌ها، محدودیت تردد ندارند، این بدان معنی ست که قادرند در زمان کم افراد زیادی را از خود عبور دهند، که ویژگی و مزیت بسیار بسیار مهمی برای درب‌های خروج اضطراری می‌باشد. آن‌ها در لت‌های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. این درب‌ها، از تجهیزات بسیار خاصی بهره‌مند هستند، مثل تجهیزات ایمنی و حفاظت، که در حفظ امنیت افراد استفاده کننده، به خصوص در شرایط اضطراری تاثیر بسیار پر رنگی دارند. به علاوه، باید اشاره کنیم که طراحی آن‌ها به شکلی می باشد که استفاده از آن‌ها بی‌نهایت ساده باشد، تا در مواقع اضطراری برای استفاده از آن‌ها مشکلی پیش نیاید. در ضمن طراحی گروه صنعتی آکام، بسیار دقیق و با کیفیت می‌باشد و همین امر از بروز هر مشکلی جلوگیری می‌کند.

بررسی نحوه عملکرد درب‌های اتوماتیک خروج اضطراری:

این درب‌ها قادرند موانع موجود بر مسیرشان را شناسایی کنند و برای رفع آن‌ها اطلاع رسانی کنند تا مشکلی در باز و بسته شدن درب ایجاد نگردد. با توجه به نیاز، می‌توان عرض این درب‌ها را تغییر داد. این درب‌ها قادرند اطلاعات را به شکل حرکتی دریافت کنند و بسیار روان و سریع عمل می‌کنند. بدیهی است که این درب‌ها به چشم الکترونیکی مجهز هستند که در غالب موارد، با استفاده از اشعه‌های مادون قرمز عمل می‌کنند. هنگامی که این چشمی‌های الکترونیک، حضور یک جسم متحرک را در زاویه دید خود حس کنند، به طور خودکار به درب فرمان باز یا بسته شدن خواهند داد. و اما در نهایت، وقت آن رسیده است که به بررسی کاربردها و موارد استفاده این درب‌های اتوماتیک خروج اضطراری بپردازیم.

موارد استفاده درب‌های اتوماتیک خروج اضطراری گروه صنعتی آکام:

مورد اول: استفاده در بیمارستان‌ها

بدون شک یکی از واجب‌ترین و ضروری‌ترین اماکن برای استفاده از این نوع درب‌های اتوماتیک، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند. در این اماکن، علاوه بر پزشکان و پرستاران، بیماران بسیار زیادی نیز حضور دارند و به طور معمول بیمارستان ها اماکن شلوغ و پر رفت و آمدی محسوب می شوند. به همین علت، بسیار مهم است که این درب ها را در چنین اماکنی قرار داد، تا در صورت بروز هر نوع واقعه پیش بینی نشده و خطرناک، بتوان کادر درمان و بیماران را از محل حادثه و خطر خارج نمود.

مورد دوم: استفاده در ساختمان‌ها (به خصوص ساختمان‌های شلوغ و پر تردد)

بدیهی است که ساختمان‌ها، همواره اماکن پر رفت و آمدی هستند و از همین حیث، وجود درب‌های اتوماتیک  خروج اضطراری در آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. به خصوص ساختمان‌های بزرگ و طبقه زیاد، که افراد بیشتری در آن‌ها جای می‌گیرند.

مورد سوم: استفاده در تئاترها و سینماها

نه تنها در سینماها و تئاترها، بلکه در هر مکانی که پر از رفت و آمد و تردد می باشد و افراد زیادی را در خود جای می دهد، حضور این درب‌ها می تواند بسیار کاربردی باشد. برای مثال، می‌توانیم به ادارات و یا فروشگاه های بزرگ اشاره کنیم. توجه داشته باشید، این درب‌ها نه تنها می‌توانند در شرایط اضطرار عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دهند، بلکه برای سایز موارد امنیتی نیز بسیار کاربردی هستند. برای مثال، می‌توانید با کار گذاشتن یک درب خروج اضطراری اتوماتیک در طلا فروشی، از ورود افراد بدون صلاحیت به مغازه‌تان جلوگیری کنید. به طور کلی، استفاده از این درب‌ها در هر مکانی که تردد در آن زیاد است، سودمند و عاقلانه می باشد.

جمع‌بندی نهایی:

گروه صنعتی آکام، یکی از بهترین و مورد اعتمادترین گروه‌های تولیدکننده درب‌های اتوماتیک خروج اضطراری می‌باشد. این درب‌ها، همان‌طور که از نام‌شان پیداست، کاربردشان به مواقع اضطراری و خطر باز می‌گردد و از همین جهت، باید از کیفیت فوق‌العاده بالایی بهره‌مند باشند. گروه صنعتی آکام، این درب‌ها را با بالاترین کیفیت و طبق جدیدترین استانداردها در اختیار مشتری قرار می‌دهد. درضمن، این گروه صنعتی از مزیت دیگری نیز بهره‌مند است، و آن پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته‌شان می‌باشد. در نتیجه می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز، پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند.

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
akam
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x