۱۰ استارت آپ موفق در ایران 

()

استارتاپ یک شرکت تازه تاسیس است که توسط یک یا چند کارآفرین تاسیس شده است تا یک محصول یا خدمات منحصر به فرد تولید کند و آن را به بازار عرضه کند.

درب های اتوماتیک شیشه ای
درب های اتوماتیک شیشه ای

یکی از اولین کارهای استارت آپ ، جمع آوری مبلغ قابل توجهی برای توسعه بیشتر محصول است. برای انجام این کار ، باید یک استدلال محکم ، اگر نه نمونه اولیه ، ارائه دهند که ادعای آنها را پشتیبانی کند که ایده آنها واقعاً جدید است یا پیشرفت خوبی در مورد چیزی در بازار است.

تحریم های اقتصادی غالباً با هدف فلج کردن اقتصاد و مشاغل ، بر کشورها اعمال می شود. یکی از حوزه هایی که تحریم ها در ایران تأثیرات ناخواسته ای داشته است ، صنعت فناوری است که در سال های اخیر رونق زیادی داشته است. با وجود تحریم ها ، اما در واقع به دلیل آنها ، اکنون یکی از سریعترین رشد منطقه است.

۱۰ استارت آپ موفق در ایران

دیجی کالا

وقتی برادران دوقلو حمید و سعید محمدی نتوانستند یک وب سایت خرده فروشی فارسی زبان برای خرید دوربینی که چشمشان بود پیدا کنند ، آنها خود وب سایتی را ایجاد کردند. تقریباً یک دهه بعد ، دیجی کالا پاسخ ایران به آمازون است و ۹۰۰ کارمند دارد. اکونومیست این استارت آپ را به عنوان یکی از سه شرکت برتر در سال ۲۰۱۴ این کشور معرفی کرده و ارزش آن را ۱۵۰ میلیون دلار ارزیابی کرده است. پردازش هزاران سفارش روزانه با تحویل همان روز موجود در تهران ، این یکی از وب سایت های پر استفاده ایرانیان در سراسر کشور است.

آپارات

وقتی YouTube در ایران محدود شد ، آپارات وارد صحنه شد. این یک سرویس اشتراک ویدیو است و توسط شرکت Saba Idea Tech در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده است. Aparat با همان عملکرد مشابه با آمریکای شمالی خود ، بدون توقف رشد می کند ، با ۲۵+ میلیون بازدید کننده ماهانه ، به علاوه ۵ میلیون در برنامه ، و حتی تعدادی سرویس دیگر مانند فیلیمو را نیز معرفی کرده است که مشابه Netflix است.

کافه بازار

در زمانی که فروشگاه Google Play در ایران قابل دسترسی نبود ، رضا محمدی و حسام آرماندی برای پیوستن به کافه بازار ، تجسم ایرانی فروشگاه برنامه اندروید ، به دانشجویان دانشگاه معتبر صنعتی شریف در تهران پیوستند. یکی از مهمترین نکات در مورد کافه بازار این است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های خود را در کنار برخی از محبوب ترین Google در کشور خود راه اندازی کنند. با ده ها میلیون بازدید هفتگی ، این برنامه با ارزش تخمینی ۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ توسط اکونومیست در جایگاه سوم قرار گرفت.

دیوار

دیوار ، یک بستر آنلاین است که در آن کاربران می‌توانند خدمات را خریداری کنند، مانندCraigslist  معاملات با پیام رسانی درون برنامه ای حتی ساده تر می‌شوند. دیوار که هم اکنون در ۵۱ شهر در سراسر ایران موجود است ، به بزرگترین شرکت طبقه بندی آنلاین تبدیل شده و محبوبیت بیشتری نسبت به رقیب خود ، شیپور دارد.

بوقچه

خرید نان تازه روزانه همیشه یک رسم ایرانی بوده است ، اما با داشتن سبک زندگی شلوغ و ترافیک بدنام تهران ، گاهی اوقات فقط مراجعه به نانوا و انتظار در صف می تواند دردسر ساز شود. بوقچه ، که به فارسی “بسته کوچک” است ، با تحویل دو مورد از محبوب ترین انواع نان ، بربری و سنگک ، از نزدیکترین نانوا تا آستانه ، یک چیز را از لیست کارها خارج می‌کند. این برنامه ترکیبی از پخت و پز سنتی ایرانی و فناوری مدرن تا کمال است.

مامان پز

بنیانگذار تاباسون لطیفی برای کسانی که از خانه دور هستند و یا بیش از حد مشغول آشپزی هستند ، رویایی ایجاد کرده است. مامان پز، یک سرویس غذایی آنلاین است که غذاهای خانگی را ارائه می‌دهد. این استارتاپ زنان خانه دار واقعی را به کار گرفته است ، برخی از آنها سرپرست خانوار و برخی دیگر از افراد مرفه تر ، اما علاقه به آشپزی و تمایل به عضویت در جامعه را دارند. مامان و ظرف خود را انتخاب کنید – وعده غذایی شما در بسته های دوست داشتنی روزهای قدیم ایران تحویل داده می شود. مامان پز شما را فقط مانند یک مادر واقعی ایرانی تغذیه می‌کند.

اسنپ

این برنامه اساساً مانند Uber کار می کند: برنامه را بارگیری کنید ، مقصد خود را وارد کنید و خارج شوید. با تعیین قیمت از قبل ، چانه زدن دیگر مسئله ای نیست. از زمان شروع ، Snapp سرمایه گذاری های بین المللی سنگینی دریافت کرده و مسلماً محبوبیت بیشتری نسبت به رقیب خود ، Tap30 دارد. اسنپ حدود ۵۰،۰۰۰ راننده فعال دارد و در حال حاضر در تهران فعالیت می کند و قصد دارد به شهرهای دیگر گسترش یابد.

نت برگ

NetBarg یکی دیگر از استارت آپ هایی است که در سال ۲۰۱۱ توسط پسرخاله های علیرضا و سامان صادقیان راه اندازی شد. این بازار تجارت الکترونیکی تجار و کاربران را در ایران متصل می کند تا کوپن های آنلاین (دقیقاً مانند گروپون) و تخفیف هایی را که از ۴۰٪ تا ۹۰٪ است ، ارائه دهند. به نظر می‌رسد حتی با وجود برخی رقبا مانند تخفیفیان و گلدتاگ ، نت برگ در بالای سر آنها قایقرانی می کند و در هفت شهر بزرگ ایران خدمات ارائه می‌دهد.

مهربان

مهربان ، که در فارسی به معنی “مهربانانه” است ، مدل راه اندازی را برای اهداف بشردوستانه در پیش گرفته است. این موسسه خیریه محلی اولین نوع در ایران است که سرمایه گذاری گسترده را آغاز می‌کند ، به افراد محلی علاقه مند اجازه می‌دهد تا با موسسات خیریه ارتباط برقرار کنند و آنچه را که می توانند در جهت منافع بیشتر در برخی از مناطق دورافتاده ایران کمک کنند. تیم مهربان شامل داوطلبانی است که همه آنها روزانه کار می کنند و از عشق بازپرداخت کار می کنند.

Tele Teb

بنیانگذار هدی دوست محمدی Tele Teb (در فارسی به معنی “دارو” است) را راه اندازی کرده است و همانطور که از نامش پیداست ، روی سلامتی متمرکز است. این فرآیند یافتن و دسترسی به پزشکان ، کلینیک ها و سایر متخصصان پزشکی برای مشاوره را تسهیل می کند. این سرویس همچنین خدمات عمومی اطلاعات عمومی دیگری را ارائه می دهد. در حال حاضر ، Tele Teb بر روی زیبایی ، مو و پوست تمرکز دارد ، اما قصد دارد به سایر حوزه های سلامتی گسترش یابدتحریم های اقتصادی غالباً با هدف فلج کردن اقتصاد و مشاغل ، بر کشورها اعمال می شود. یکی از حوزه هایی که تحریم ها در ایران تأثیرات ناخواسته ای داشته است ، صنعت فناوری است که در سال های اخیر رونق زیادی داشته است. با وجود تحریم ها ، اما در واقع به دلیل آنها ، اکنون یکی از سریعترین رشد منطقه است.

بنیانگذار گروه صنعتی آکام به عنوان اولین کمپانی ارائه دهنده پلتفرم آنلاین درب های اتوماتیک شیشه ای گامی نو در ارائه خدمت رسانی نوین را برداشته است و در راستای توسعه فعالیت های خود و ارتقای کیفیت خدمات، همگام با پیشرفت تکنولوژی به عنوان شرکت پیشروو در زمینه خدمات نوین درب های اتوماتیک با افتخار اولین پلتفرم آنلاین درب های اتوماتیک را ارائه می‌نمایند.

پشتیبانان آکام در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی نیاز مشتریان یا همان کاربران صنعت درب های اتوماتیک شیشه ای هستند تا سریعترین و گزیده ترین امکان تهیهُ محصولات و یا سرویس دهی آنلاین انواع دربهای اتوماتیک را به ایشان عرضه نمایند.

درب اتوماتیک، آرایهُ کاشانهُ ماناست.

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x