کنترل دسترسی الکترونیکی در درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

کنترل دسترسی الکترونیکی درب های اتوماتیک، به بازدیدکنندگان به صورت غیرمجاز اجازه دسترسی داده نمی‌شود.

این موارد، زمانی برای جلوگیری از عبور افراد ناشناس یا غیر مجاز از مرزها، دسترسی به کارخانه ها یا دروازه های ساختمان های دولتی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

کارمندان امنیتی، دروازه‌بان‌ ها و دربان ها اغلب هنوز دقیقاً نظارت می‌کنند که چه کسی اجازه عبور از درب ها را دارد و چه کسی اجازه ندارد.

درب اتوماتیک

ساختمان ها، دفاتر و انبارهای شرکت دارای انواع اشیا با ارزش و داده هایی است که به حداکثر حفاظت در برابر سرقت، جاسوسی و خرابکاری نیاز دارند. کارکنانی که به درستی و به طور منظم به یک ساختمان دسترسی پیدا می‌کنند یا برای عبور از درب ها شناخته شده اند یا یک یا چند کلید دارند، اما دوره‌ی داشتن کلیدها مربوط به گذشته است، زیرا سیستم های ایمنی مدرن بدون کلید هستند، که باعث راحتی و ایمنی بیشتر شده است.

به عنوان مثال ، بیمارستان ها، داروخانه ها، مراکز داده، فرودگاه ها و بانک ها مناطق ویژه ای دارند که باید در برابر دسترسی غیر مجاز محافظت شوند. در هتل ها فقط مهمانان هتل می‌توانند به اتاق خود یا مناطق سلامتی دسترسی داشته باشند.

برعکس ، فروشگاه های بزرگ به همه کاربران در ساعات کاری اجازه دسترسی می‌دهند، اما تنها در این ساعات مجاز به دسترسی به افراد مجاز هستند. از آنجایی که همه کارمندان به شرکت های تولیدی احتیاج به دسترسی دارند، به عنوان مثال فقط برخی از کارمندان باید به مناطق خطرناک یا بسیار محرمانه دسترسی داشته باشند.

شناسایی توسط دستگاه های کنترل تردد

در بسیاری از ورودی ها که نیاز به امنیت بیشتر و تفکیک پذیری در ورود و خروج افراد مجاز است، از سیستم های کنترل تردد قابل اتصال به درب های اتوماتیک استفاده می‌شود.

  • دستگاه های کنترل تردد تشخیص چهره
  • دستگاه های کنترل تردد codecard ، اثر انگشت
  • پین (وارد کردن یک عدد به یک قفل کد)
  • تلفن همراه (از طریق بلوتوث)

همچنین push botton ها یا سیستم های غیر لمسی که می‌توان در طرف مجاز محل تردد قرار داد که با فاصله ی افراد، با فاصله ی دست فرماندهی نسبت به باز شدن محل را ایجاد می‌کند.

یعنی از یک طرف دستگاه هایی را قرار می‌دهیم که codecard اثرانگشت یا تشخیص چهره است و از طرف دیگر push botton ها را قرار می‌دهیم که افراد ورود و خروج مطلوب تری داشته باشند.

در بسیاری از مکان ها با توجه به شیوع کرونا در شرایط حال، استفاده از سیستم تشخیص چهره حائز اهمیت است که باعث جلوگیری از شیوع ویروس در مراکز درمانی، بیمارستان ها و … می‌شود.

در فناوری کامل تر و به روز، از طریق بلوتوث و گوشی های همراه، دستگاه ها را با تعریف ID های خاص به افراد مجاز، به درب های اتوماتیک شیشه ای فرمان باز یا بسته شدن می‌دهیم که به تردد مطلوب تر کمک زیادی خواهد کرد.

عملکرد سیستم کنترل دسترسی

سیستم های کنترل دسترسی حداقل از سه جز تشکیل شده اند.

محیط شناسایی ، به عنوان مثال یک سند هویت یا یک ویژگی بیومتریک. (کارت) ریدر ، که اطلاعات شناسایی یا داده ها را ضبط می‌کند و آنها را برای ارزیابی به کنترل کننده درب یا واحد کنترل دسترسی (ACU) ارسال می‌کند. واحد کنترل دسترسی مجوز دسترسی را بررسی می‌کند و حتی در صورت عدم اتصال دائمی به برنامه های کنترل دسترسی، درب را مجاز یا غیرمجاز می‌کند. در صورت مثبت بودن اجازه دسترسی داده می‌شود.

مخاطبین دیگر درب های اتوماتیک که هویتی در سیستم ندارند برای کنترل وضعیت درب ها (بسته ، قفل ، باز) به Door Controller متصل می‌شوند.

سیستم های کنترل دسترسی مدرن درب های اتوماتیک می‌توانند حقوق دسترسی را که در بالا توضیح داده شد هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین مدیریت کنند. سیستم های آفلاین از سیلندرهای دیجیتال و سیستم های اتصالات کشویی تشکیل شده اند و برخلاف یک سیستم آنلاین ، مجوزها در کارت شناسایی ذخیره می‌شوند.

مزایای سیستم های کنترل تردد الکترونیکی

حفاظت از اشیا با ارزش و داده ها از طریق دسترسی کنترل شده : کارکنان و بازدیدکنندگان دسترسی مشخص به مناطق خاص را در زمان های خاص مشخص کرده اند.

در هر زمان می‌توان در مجوزها تغییر ایجاد کرد.

پروفایل دسترسی بیشماری را می‌توان تعریف کرد.

مروری دائمی بر کلیه مجوزهای دسترسی شخصی

در صورت از بین رفتن محیط شناسایی، نیازی به تغییر در کل سیستم نیست. تعلیق فوری فرستنده یا کارت شناسایی گمشده مجاز است

ایجاد زنگ خطر در صورت دستکاری یا تلاش برای دسترسی غیرمجاز

کنترل دسترسی و ضبط زمان نیز می‌توانند مرتبط شوند

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x