دسترسی راحت و ایمن به ساختمان 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای دسترسی راحت را برای همه امکان پذیر می‌سازد

لمس دستگیره های درب های دستی، همه این ها ممکن است در بعضی مواقع آزار دهنده باشند. بعضی افراد فراموش می‌کنند که درب ها را بعد از خود ببندند. به عنوان مثال ، برای برخی از افراد، باز کردن درب و سپس بستن مجدد آن غیرممکن است، کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، کودکان، افراد مسن یا افراد معلول. درب های اتوماتیک دسترسی راحت به ساختمان ها را امکان پذیر می‌سازند.

درب های اتوماتیک شیشه ای در بسیاری از ساختمان ها اجازه دسترسی، عبور و مرور بدون مانع را دارند. به خصوص برای ساختمان هایی با رفت و آمد زیاد مناسب هستند.

مزایای درب های اتوماتیک شیشه ای:

بهداشت: در بخش بهداشت، سیستم های درب اتوماتیک راه حل بهداشتی برای بازدید کنندگان، بیماران، پزشکان و مراقبان برای عبور از درب ها هستند. دیگر نیازی به باز کردن درب به صورت دستی ندارند و در عین حال از پخش میکروب روی دست جلوگیری می کنند.

هتل ها : یک ورودی راحت اولین تبریک برای استقبال از مهمانان در بسیاری از هتل ها است. دسترسی خودکار به آشپزخانه و سایر مناطق کارکنان مهمان نوازی را قادر می سازد تا با خیال راحت وظایف خود را انجام دهند و خدمات خوبی را تضمین می‌کند. دسترسی ، ایمنی و بهداشت نیز از مزایای مهم این بخش است.

صنعت خرده فروشی: سیستم های درب اتوماتیک شیشه ای مشتری را به سمت مشاغل راهنمایی می‌کنند و به عنوان یک نقطه دسترسی معتبر و راحت عمل می‌کنند. یک فضای سبک و جذاب برای خرید ایجاد می‌کنند همچنین به صرفه جویی در انرژی کمک می‌کنند، زیرا فقط در صورت لزوم باز می‌شوند و اثرات آن بر دمای داخلی سرما و گرما از خارج به حداقل می‌رسد.

ساختمان های عمومی: در ساختمان های عمومی هم اکنون دسترسی بدون مانع در قانون الزامی است. سیستم های درب اتوماتیک راه حلی کارآمد و ایمن در این بخش، به ویژه برای حجم بالای پیاده روی عمومی است.

سیستم های اتصالات کشویی خاص درب هایی را ایجاد می‌کنند که به طور خودکار حرکت می‌کنند.

این نوع سیستم های اتصالات کشویی اتوماتیک از اجزای مختلفی تشکیل شده اند:

دستگاه فعال سازی: این یک ردیاب است که دستور بازشدن را ثبت می‌کنند و آن را به واحد کنترل یا کنترل درایو منتقل می‌کند. ردیاب های دستی مانند پد لمسی، کنترل از راه دور، دکمه ها و سوئیچ ها و ردیاب های اتوماتیک مانند ردیاب های حرکتی، سنسورها، موانع فوتوالکتریک و موانع دیجیتالی هستند. انواع مختلفی از آشکارسازها اغلب در یک درب اتوماتیک نصب می‌شوند.

واحد کنترل: این مغز سیستم است که معمولاً شامل سوئیچ های تایمر، تنظیمات سرعت باز کردن، زاویه ها و زمان باز نگه داشتن، و در صورت وجود فناوری ایمنی اضافی مانند کنترل دسترسی است.

درایو: درایو درب از نیروی موتور برای باز کردن درب استفاده می‌کند. درایو درب را باز می‌کند و سپس دوباره آن را می‌بندد.

نوارهای حسگر: نوارهای سنسور (ردیاب های حضور) مسیر لت های درب و لبه های بسته را کنترل می‌کنند. اگر تهدیدی برای برخورد یا به دام انداختن یک شخص یا شی وجود داشته باشد، آنها بلافاصله درب را متوقف می‌کنند.

بالاترین استاندارد برای درب های اتوماتیک

استاندارد ایمنی سیستم های درب اتوماتیک در آلمان بالاترین استاندارد در جهان است. از آنجا که این اجزا دارای درایو برقی هستند و در بخشنامه ماشین آلات تعریف شده است، جز ماشین آلات الکترونیکی محسوب می‌شوند. استاندارد اروپایی EN 16005 توسط DIN EN 16005 در آلمان پیاده سازی شده و الزامات طراحی و روش های آزمایش را برای اطمینان از استفاده ایمن از درب های اتوماتیک بیان می‌کند. استاندارد دیگری که از نظر قانونی در آلمان قابل اجرا است DIN 18650 است که به عنوان یک استاندارد قدیمی و سختگیرانه اجباری باقی مانده است.

دستگاه های محافظ

اپراتور از نظر قانونی موظف است حرکات باز و بسته شدن درب های اتوماتیک و منابع خطر مرتبط را ایمن سازی کند. در برخی موارد ، نظارت بر لبه های اصلی برای بسته شدن کافی است. در شرایط خاص (به عنوان مثال ساختمان هایی که عمدتا توسط افراد مسن ، افراد با تحرک محدود یا کودکان خردسال استفاده می شوند) ، باید کل قسمت درب ایمن شود. بسیاری از سیستم های قدیمی درب را می توان با طیف وسیعی از تجهیزات ایمنی مقاوم سازی کرد.

عناصر اصلی DIN EN 16005 و DIN 18650 نیاز به حفاظت از مناطق خطرناک از طریق موارد زیر دارند:

استفاده از سنسورها برای جلوگیری از خرد شدن و ضربه در هنگام باز و بسته شدن

فواصل ایمن برای جلوگیری از خرد شدن و کشیده شدن

محافظت در برابر آتش‌سوزی و راه های فرار از آن

درب های اتوماتیک به لطف سیستم های پیچیده و سنسورها – حتی در مواقع اضطراری – ایمنی ایجاد می کنند. درب هایی که به عنوان درب ضد حریق استفاده می شوند در صورت آتش سوزی یا ایجاد دود باید با خیال راحت بسته شوند. در شرایط اضطراری ، آنها به طور خودکار از طریق ضربه از یک ردیاب بسته می شوند و ایمنی ایجاد می‌کنند یا از گسترش دود جلوگیری می کنند. این امر همچنین می تواند توسط سیستم ساختمانی مانند واحدهای مرکزی تشخیص دود ایجاد شود.

اگر یک گذرگاه به عنوان مسیر فرار و نجات شناخته شود ، درب های اتوماتیک باید به یک مولد ضربه گیر باز شونده ایمن مجهز شوند. این تضمین می کند که درب ظرف چند ثانیه از زمان تحریک شدن یا پس از اتلاف برق باز می‌شود ، بنابراین درب ها می‌توانند به عنوان راه های ایمن فرار و نجات در موارد اضطراری استفاده شوند.

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x