درب های اتوماتیک شیشه ای مثلثی و شکل ظاهری آنها 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای مثلثی برای گوشه ها و کنج های ورودی ساختمان استفاده می شوند. شکل ظاهری این درب ها به صورت دو ضلع کنار مربع است که برهم عمود هستند و در هر بار ورود یا خروج شخص، نصب درب از هر ضلع، باز و بسته می شود.

درب های اتوماتیک شیشه ای مثلثی دارای طراحی هوشمند و دقیقی است و از دو قسمت اصلی تشکیل شده اند که این دو قسمت با یکدیگر تشکیل یک زاویه می‌دهند. می توان برای وصف این نوع درب، دو درب اتوماتیک شیشه ای کشویی (اسلاید) را در نظر گرفت؛ دو درب که هر کدام دارای دو لت هستند و به شکل راس مثلث در مجاورت یکدیگر قرار گرفته اند. در درب اتوماتیک شیشه ای زاویه دار یا مثلثی هر دو درب با یک اپراتور واحد کار می کنند.

در این حالت، لت های ثابت در طرفین و لت های متحرک در مرکز قرار می گیرند. این لت ها در کنار یکدیگر یک زاویه می سازند. اساسا محدودیتی در ایجاد این زاویه وجود ندارد، اما به طور کلی این عدد می تواند بین ۹۰ تا ۱۷۵ درجه متغیر باشد. این زاویه و جهت باز شدن درب می تواند به سمت داخل و یا خارج ساختمان قرار گیرد. درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی ورودی هایی با ظاهری چشمگیر برای ساختمان‌های مدرن ایجاد می کند.

عملکرد درب های اتوماتیک شیشه ای مثلثی:

به علت زاویه دار بودن درب، امکان کنترل و نصب حسگر خطی وجود ندارد به همین خاطر درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی از حسگر مایکروویو برای تشخیص حرکت بهره می‌گیرد. همچنین این درب قادر است با استفاده از سنسور های خود، تردد و عبور و مرور را کنترل کرده و از برخورد درب با افراد جلوگیری به عمل آورد. با تشخیص وزن و یا حرکت توسط این سنسور ها، لت های متحرک بر روی لت های ثابت جمع شده و باعث باز شدن ورودی می گردد. با استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی می توان از بیشترین میزان فضای ممکن برای عبور و مرور استفاده کرد. چرا که لت های ثابت به طور زاویه دار قرار گرفته اند و بنابراین بر خلاف درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی، نیازی به درنظر گرفتن فضا برای آن ها نیست.

استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای مثلثی:

درب های اتوماتیک مثلثی مناسب ورودی مکان هایی هستند که با کمبود فضا مواجه اند یا ورودی ساختمان در کنج یا زاویه قرار دارد، و یا اینکه تاکید بصری بر ورودی ساختمان اهمیت دارد. همچنین می توان از این نوع درب اتوماتیک شیشه ای برای ساختمان هایی که معماری آن ها بر اساس زاویه های متعدد است و یا نیاز به ایجاد تنوع و زیبایی مدرن حس می شود، استفاده کرد. درب های اتوماتیک شیشه ای مثلثی برای بیمارستانها، هتل ها، نمایشگاه ها، مغازه های بزرگ، فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌ها، ساختمان های اداری، مراکز خرید، مراکز کنفرانس، راهروها، ساختمان های مسکونی، ایستگاه های راه آهن و… اشاره کرد. درب مثلثی به دلیل ساختار مثلثی که دارد نسبت به دیگر درب های اتوماتیک فضای کمتری را اشغال می کند و همین امر باعث شده تا در اکثر مکان هایی که حتی درب تلسکوپی و درب کشویی قابل نصب نباشد قابلیت نصب و راه اندازی باشد.. این درب ها می توانند از ورود مستقیم نور خورشید به فضای داخل، جلوگیری کنند. زاویه و جهت باز شدن درب نیز این انعطاف را دارد که بسته به نوع ساختمان و ویژگی های خاص آن به داخل یا خارج از ساختمان باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی مانند انواع دیگر درب اتوماتیک شیشه ای قابلیت تطبیق با سیستم های حفاظتی و نظارتی مانند سیستم های کنترل تردد، سیستم های اعلام و اطفای حریق و … را دارد. به این ترتیب این درب اتوماتیک شیشه ای می تواند با اتوماسیون یک اداره یا شرکت نیز هماهنگ باشد و تنها با ارائه کارت به دستگاه کارت خوان و یا تشخیص اثر انگشت، ورودی باز می گردد.

درب مثلثی به دلیل ساختار مثلثی که دارد نسبت به دیگر درب های اتوماتیک شیشه ای فضای کمتری را اشغال می کند و همین امر باعث شده تا در اکثر مکان هایی که حتی درب تلسکوپی و درب کشویی قابل نصب نباشد قابلیت نصب و راه اندازی داشته باشد.

ساختار و حرکت این درب ها به چه صورت است؟

حرکت این درب دقیقا همانند درب های اتوماتیک کشویی می باشد. این درب ها دارای دو لت ثابت و دو لت متحرک بوده که بر روی ریلی متصل به موتوری قدرتمند قرار دارند و هر لت درب در جهت نصب شده باز و بسته می‌شود حرکت این درب ها بسیار سریع و بدون هیچ صدایی می باشد و همچنین این درب قابلیت نصب سیستم های کنترل تردد مثل دستگاه های کارت‌خوان، صفحه کلید و دستگاه اثر انگشت را دارا می‌باشد که باعث امنیت هر چه بیشتر این درب ها می‌شود.

زاویه نود درجه که در درب اتوماتیک مثلثی به وجود می آید بر اساس سلیقه می تواند به طرف داخل و یا خارج قرار بگیرد که زیبایی و جلوه خاصی را برای مکان مورد نظر ایجاد میکند. 

وجود سنسورهای حرکتی در این درب ها باعث می شود تا کوچکترین حرکات شناخته شده و سریعاً درب باز و سپس بسته شود همچنین ساختار این درب باعث شده تا از انعکاس نور مستقیم به داخل مکان مورد استفاده جلوگیری شود.

سنسور مورد استفاده در درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی:

سنسور های مورد استفاده در درب مثلثی از نوع سنسور های مایکروویو است این سنسور ها یک میدان الکترومغناطیسی بین فرستنده و گیرنده برقرار می کنند و در واقع یک ناحیه تشخیص حجمی را ایجاد می کنند که به وسیله آن قادر هستند حرکت افراد را تشخیص دهند این سنسورها آنقدر پیشرفته هستند که می توانند تشخیص دهند فرد به طرف درب نزدیک و یا از آن دور می شود نحوه عملکرد این سنسور ها به این صورت است که امواج مادون قرمز تابشی از سمت عابران را دریافت کرده و فرمان باز شدن درب را به مرکز کنترل ارسال می‌کند و تا زمانی که سنسور از سمت عابران امواج مادون قرمز را دریافت می‌کند باز می‌ماند و با قطع شدن دریافتی امواج فرمان بسته شدن را به مرکز کنترل ارسال می‌کند.

مزایا و ویژگی های درب های اتوماتیک شیشه ای مثلثی :

بیشترین میزان بازشو را در مکان مورد نظر به وجود می‌آورد

دارای چشمی و سنسورهای بسیار قوی

دارای مرکز کنترل

قابلیت نصب سیستم های کنترل تردد

حرکت سریع و بی صدا

اشغال فضای کم نسبت به سایر درب های اتوماتیک

فریم و شیشه درب های اتوماتیک شیشه ای مثلثی:

در تمامی درب های اتوماتیک شیشه ای از فریم آلومینیوم آنودایز (قطبیده) استفاده می‌شود. این نوع از آلومینیوم پس از سپری کردن یک فرایند شیمیایی، دارای پوششی می‌گردد که از آن در برابر خوردگی محافظت می‌کند. البته می‌توان برای این فریم ها که همگی دارای برش هستند، از رنگ های مختلفی استفاده نمود، اما در صورت استفاده از رنگ نقره ای، اثری از خط و خش ها نیز بر روی فریم دیده نخواهد شد.

شیشه به کار رفته در ساخت درب های اتوماتیک شیشه ای مثلثی از نوع سکوریت (حرارت دیده) می‌باشد که مقاومت بالاتری دارد. به علاوه می‌توان به دلخواه طرح، نام و یا آرم شرکت یا موسسه را به روش سندبلاست روی این شیشه حک نمود.

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x