درب های اتوماتیک شیشه ای فولدینگ (تاشو) 

()

این نوع درب ها به شکل تاشو بوده که جهت ورودی هایی که عرض دهنه آنها کم می باشند و نیاز به بازشو حدود بیشتر از سه چهارم عرض کل دهنه را دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند درب های مدل فولدینگ به صورت چهارلنگه و یا دولنگه جمع شو متحرک نصب می گردد.

اپراتور درب اتوماتیک فولدینگ:

در مکانهایی با عرض کم نصب می شود که به هیچ عنوان از مدل اپراتور های درب های اتوماتیک شیشه ای دیگر نمی توان استفاده کرد.
به صورت خلاصه اپراتور درب اتوماتیک فولدینگ تقریبا ۹۰% دهنه را بازشو می دهد.
این مدل اپراتور مکانیزمی متفاوت با سایر مدل های درب اتوماتیک شیشه ای دارد.
از این اپراتورها در مکان هایی با عرض کمتر از ۲۲۰ استفاده می شود.
به نسبت درب های اسلایدینگ و تلسکوپی این سیستم بسیار گران‌تر می‌باشد که عمده مزیت آن باز شوی مفید حداکثری ست، البته از مزیت های دیگر اپراتورهای درب اتوماتیک فولدینگ عمر طولانی تر، استهلاک کمتر و بی‌صدایی بیشتر بواسطهُ برخورداری از ریل و سازهُ مخصوص همچنین بازوئی های خاص می باشد. .
این اپراتور فریم مخصوص خود را دارد و نحوه اتصالات آن کاملا متفاوت است.
نوع دستی فولدینگ بیشتر در آلاچیق ها، بالکن ها کاربرد دارد و نمای زیبایی به ساختمان های ویلایی میدهد.
برای بالکن ها و ویلاها می توان شیشه های آنتی یو وی استفاده نمود که تشعشعات خورشید را میگیرد.
در برخی از ورودی‌ها با توجه به نظر کارفرما می‌توان از سیستم های تلسکوپی سه لنگه متحرک بعنوان جایگزین درب های اتوماتیک شیشه ای فولدینگ استفاده نمود ، البته در این صورت گرچه هزینه به صرفه تری برای خرید درب اتوماتیک لحاظ میشود باید توجه داشت که دو سوم عرض دهنه بازشوی مفید بوده که کارفرما را می‌بایست متوجه این نکته و هزینه ای ذی‌ربط نمود تا مناسب ترین انتخاب در ورودی های مختلف انجام گیرد.
درب های اتوماتیک شیشه ای فولدینگ یا تاشو در کمترین عرض بیشترین بازشو را به محیط داده دارای عملکرد خوب با سرعت بالا می باشد.
این نوع درب برای سازه هایی که بازشوی دهانه درب ورودی کم بوده و نیاز به بیشترین بازشو را دارند استفاده میگردد.بیش از ۸۵ درصد عرض کل دهانه بازشوی مفید می باشد.
با توجه به پارامترهایی نظیر قدرت، نصب آسان و هماهنگی ظاهری آن با محیط اطراف و قابلیت کارآمدی بالا در حداقل فضای موجود و سرعت بازشوی مناسب خود، از تقاضای ویژه ای در بین خریداران برخوردار می باشد. 

مزایای نصب درب اتوماتیک فولدینگ:

این نوع درب اتوماتیک در مکان های به نسبت با عرض کم نصب می گردد که به هیچ عنوان از مدل اپراتورهای درب اتوماتیک دیگری نمی توان استفاده کرد.
مزیت نصب درب اتوماتیک فولدینگ در مکان هایی که حجم بالای تردد در زمان کوتاه تردد دارند بسیار سودمند می باشد. 
این درب ها مورد پسند عموم متقاضیان می باشند دلیل این محبوبیت در مواردی چون سهولت در نصب و اجرای آن، قابل تطبیق بودن با محل نصب از نظر فیزیکی، برخورداری از مقاومت و باز شدن در اندک زمان و دیگر موارد برجسته می‌باشد.
از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت درب های فولدینگ این می باشد که به خوبی می تواند در انواع محل های کوچک و بزرگ تا عرض کل ۲.۵ سانتی متر نصب گردد.
مهمترین ویژگی درب های تاشو قابل اجرا بودن در محیط های کوچک می‌باشد. این ویژگی خاص به شما این امکان را می‌دهد که با آسودگی خاطر بدون در نظر گرفتن متراژ محیط مورد نظر امکان تقاضای نصب و اجرای پروژه ی درب های اتوبوسی را داشته باشید.
یکی دیگر از ویژگی‌های درب های اتوبوسی این است که مقدار بازشوندگی آنها حتی در حالتی هم که محل نصب کوچکتر از حد معمول است ، بسیار ایده‌آل است. هرچند که در محیط هایی که ابعاد محل نصب نیز بیشتر است قدرت پاسخ دهی خوبی در بازشوندگی دارند.
در واقع در همه حالات حتی با وجود محدودیت ابعاد محل نصب این سیستم ها دارای کارایی و تطبیق ویژه ای هستند.
نحوه حرکت درب های اتوماتیک شیشه ای تاشو یا فولدینگ به این صورت است که دو لنگه درب از هر طرف که نیاز به بازشو باشد بر روی هم خم گردیده تا با چرخش بازوهای فوقانی هر لت در جای خود بیشترین عرض بازشوی مفید ایجاد شود، این قابلیت خاص نیاز به ایجاد فضای جانبی جهت حرکت به صورت اسلاید یا سانترال را منتفی می سازد، به عبارتی دیگر سیشتم های درب اتوماتیک شیشه ای تاشو نیاز به لنگه ثابت یا فضای جانبی قرینه به منظور حرکت لت های متحرک را نخواهند داشت.
همجنین این اپراتورها را می توان به گونه ای نصب نمود که به جای جمع شدن در فضای داخلی دهانه ورودی بر روی دیوار یا ستون جانبی جمع شوند در این حالت اورلَپ(میزان فضای اشعال شده توسط فریم) فریم ها حدود ۲۵ سانتی متر بوده که بدین ترتیب ۲۵ سانتی متر عرض بازشوی کامل تری را خواهیم داشت.
بدون شک چون این درب ها از ویژگی اتوماتیک و خودکار برخوردارند دارای قابلیت ها و فواید بسیار کارآمدتری نسبت به درب های سنتی پیشین هستند.
مزیتی که درب اتوماتیک تاشو را از دیگر درب های اتوماتیک متمایز میکند (مخصوصا درب اتوماتیک لولایی) کم شدن شعاع کارکرد و بسته و باز شدن آن می باشد. 

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای تاشو:

از انواع کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای تاشو می توان به حالت تمام باز، تمام بسته (قفل)، نیمه باز، اتوماتیک و حرکت یک طرفه اشاره نمود.
در حالت تمام باز، درب با تشخیص حرکت، تمام مسیر را برای ورود و یا خروج باز می کند. حالت بسته یا قفل برای مواردی به کار می رود که نیاز به عبور و مرور از ورودی تا زمان خاصی وجود ندارد، درب قفل می شود و تا تنظیم مجدد آن، قفل باقی می ماند.
حالت نیمه باز در درب های اتوماتیک شیشه ای تاشو حالتی بسیار مناسب برای جلوگیری از هدر رفت انرژی است، در این حالت می توان درب را طوری تنظیم نمود که با تشخیص حرکت و یا وزن توسط سنسور، تنها نیمی از ورودی باز گردد، به این ترتیب با باز و بسته شدن درب، از اتلاف حداقل انرژی نیز جلوگیری به عمل می آید.
حرکت اتوماتیک، حرکت معمول و مورد انتظار درب است و حرکت یکطرفه برای کنترل عبور و مرور از یک سمت، تنظیم می گردد. به این صورت که ورود تنها از سمت (ورودی و یا خروجی) صورت می گیرد، سنسور بخش ورود و یا خروج غیر فعال می شود و عبور تنها از یک سمت امکان پذیر می باشد. 

فریم و شیشه درب اتوماتیک تاشو:

برای ساخت این درب ها از فریم های آلومینیومی با درجه سختی بالا(راکوِل ۶۰) استفاده می گردد. این نوع آلومینیوم به واسطه داشتن یک لایه محافظ، از استحکام بالاتری برخوردارند و در برابر ضربه و خط و خش مقاوم ترند، در نتیجه برای درب های اتوماتیک شیشه ای تاشو عموما از این نوع فریم استفاده می گردد.
برای درب های شیشه ای اتوماتیک غالبا از شیشه حرارت دیده با مقاومت بالاتر (سکوریت) استفاده می‌شود، می‌توان به روی این شیشه ها نام و یا آرم شرکت یا موسسه را حک نمود (سندبلاست) و یا به دلخواه طرحی به روی آن نقش کرد.

مزایای درب های اتوماتیک فولدینگ (تاشو):

  • مقاومت بالا در برابر باد
  • سهولت در خلاص کردن و استفاده دستی از درب ها، بدون نیاز به فنرها و سایر تجهیزات
  • برخورداری از سازهُ خاص بهمراه بازوئی های ویژه.
  • هوابندی بسیار خوب

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x