طراحی سیستم درب های رولاپ و کرکره ای 

()

کرکره رول آپ یا درب های اتوماتیک رول آپ، یکی از رایج ترین کرکره های مورد استفاده در جهان می باشد که با توجه به معماری و طراحی بنا قابلیت همخوانی و زیباسازی هر محیطی را دارا می باشد. از مهمترین عوامل موثر در انتخاب جنس تیغه های کرکره رول آپ، می توان به اهمیت مکان استفاده شده از آن نام برد. برای مثال اهمیت فروشگاه طلا و سکه با کرکره های پارکینگ بسیار متفاوت است. از سویی دیگر، میزان باز و بسته شدن کرکره در طول روز نیز بر روی انتخاب موتور درب رول آپ موثر است. از این رو با توجه به سلیقه مشتری و اهمیت مکان و همچنین میزان هزینه درنظر گرفته شده می توان بهترین انتخاب را انجام داد.

درب های اتوماتیک کرکره ای هم به صرفه و اقتصادی هم بسیار مستحکم هستند که این خصوصیات آن ها را یکی از پرطرفدار ترین انواع درب های صنعتی در بازار امروزه ساخته است. هر نوع از درب های اتوماتیک کرکره ای به طور منحصر به فردی سازمان دهی شده تا به خوبی با احتیاجات مشتری وفق داده شوند و می توانند به صورت دستی یا اتوماتیک عمل کنند.

درب های اتوماتیک کرکره ای می توانند به طور چشم گیری از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. در حالیکه تکنولوژی مدرن یک ساختار چند لایه ای از شیشه و فریم های پنجره ای و روند هزینه بر آب بندی کردن اتصالات و درزها را به وجود آورده که گران نیز می باشند. در مواقعی که نیاز به عایق سازی بیشتری جهت ذخیره سازی انرژی می باشد. نصب یک درب اتوماتیک کرکره ای در مقابل درب شیشه ای یا پنجره شیشه ای می تواند به اندازه ۴۰% یا بیشتر از میزان اتلاف انرژی یا حرارت بکاهد و بدین ترتیب نقش مهمی در صرفه جویی در انرژی دارد.

باز و بسته شدن سریع این درب ها یک ورودی و محل عبور سیال و روانی را ایجاد می کند. و هم چنین می توانند به سیستم های خروج اضطراری نیز مجهز شوند. فضای کمی را اشغال می کند و می تواند طوری نصب شود که رول جمع شده در بالای درب کرکره ای بسته به نیاز و خواست مشتری به سمت بیرون یا داخل ساختمان جمع شود. درب های اتوماتیک کرکره ای در برابر باد و باران و طوفان و برف مقاوم است و از درب و پنجره های ساختمانی در برابر شرایط آب و هوایی محافظت می کند.این درب ها ضد سرقت می باشند و بیشترین آسایش و امنیت را برای درب و پنجره های ساختمانی فراهم می کند. یک درب کرکره ای اتوماتیک به صورت تحت الحفظی مثل یک دیوار پولادین غیر قابل نفوذ است.این محصول از ترکیب زیبایی و استحکام ساخته شده است تا ایجاد مقاومت بهینه ای در برابر طوفان و شرایط بد آب و هوایی و شرایط بدی چون آتش سوزی و نیز ایجاد امنیت بالایی در برابر سارقان را تضمین کند. به طور کلی می توان گفت تمام عملکرد های درب های اتوماتیک کرکره ای جهت محافظت از فضای درونی در برابر شرایط بد محیط بیرون است. این درب ها همانند مرز بین محیط داخل ساختمان شما با محیط بیرون است. در مواقعی که امکان رویت مد نظر نیست استفاده از این درب ها امنیت زیادی را ایجاد می کنند.

هم چنین در مواردی که می خواهید جلوی ورود نور به داخل ساختمان را بگیرید یا ورود سر و صدای بیرون به درون ساختمان را تعدیل کنید محافظت و امنیت بالایی را تضمین کنید به خوبی انرژی را ذخیره کنید و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید یک خلوت خصوصی و پوشیده را ایجاد کنید دربی مقاوم در برابر رطوبت و طوفان وشرایط آب و هوایی داشته باشید درب های کرکره ای اتوماتیک دقیقاً همان چیزی است که خواسته اید. از ویژگی عایق صدا بودن آن می توان برای یک اتاق آرام به خصوص در اتاق هایی که در کنار خیابان ها و بزرگ راه ها هستند استفاده کرد بدین ترتیب که در بیرون پنجره اتاق نصب می شود تا به میزان خوبی سرو صدای بیرون را به فضای داخل اتاق را تعدیل کنند. از درب های کرکره ای در ورودی مغازه ها و فروشگاه ها و خانه ها پاسیو، یا حیات خلوت ها، گیشه ها و دکه ها پارکینگ ها و گاراژ ها، کارخانه ها و کارگاه ها تعمیرگاه ها و مخفی گاه ها و پناه گاه ها نیز استفاده می کنند. هزینه تعمیر و نگهداری درب های کرکره ای پایین است. بدنه درب کرکره ای از هم بند شدن تیغه های باریک مسطح ساخته شده است که این تخته ها ی باریک عموماً از جنس آلومینیوم هستند که در دامنه وسیعی از رنگ ها موجود می باشند. اگر تصادفاً بدنه درب آسیب دید می توان هر کدام از تخته های باریک سازنده بدنه درب کرکره ای را به طور جداگانه تعویض کرد.باز و بسته شدن درب به صورت عمودی باعث می شود که هم در مواردی که فضای بیرون درب از برف و یخ در زمستان پوشیده شده است و یا در مواردی مانند وقتی که حجم زیادی از وسایل در داخل ساختمان پشت درب قرار داده شده است و به طور کلی وجود موانع چه موانع بیرونی و چه موانع درونی نتواند عملکرد درب را مختل کند و نیز موجب می شود که درب فضای کمتری را برای انجام عمل بازو بسته شدن اشغال کند.

خصوصیات: قابلیت نصب عمومی، سرعت ثابت در طول حرکت، عدم نیاز به تعویض یراق کرکره های موجود، با تنوع بالا در تجهیزات خلاص کننده سیستم، قابلیت تنظیم برای مقدار کارکرد موتور و بسته شدن اتوماتیک، امکان اتصال به تجهیزات هشدار دهنده صرقت و حریق .

خصوصیات دستگاه مرکز کنترل هوشمند :

  • کنترل درب کرکره رول آپ (کرکره برقی)
  • کنترل جک، قفل یا شیر برقی و یا روشنای
  • دارای خروجی آژیر برای اعلان وضعیت های آتش سوزی
  • درای خروجی آژیر دزدگیر
  • قابل اتصال به موبایل جهت مدیریت موارد فوق و تنظیمات دستگاه
  • قابلیت تعریف انواع ریموت با اجازه مدیر برای مدیریت موارد فوق
  • دارای ورودی چشمی برخورد با مانع
  • قابلیت تعریف بستن خودکار درب پس از زمان تعریف شده به دستگاه
  • دارای سیستم ضد قفل و دزدگیر درب اصلی
  • خاموش و روشن کردن تجهیزات بر اساس جداول زمان‌بندی کارکرد.
  • مانیتورینگ وضعیت تجهیزات توسط اپراتورهای آموزش‌دیده و بهره‌برداری از داده‌ها برای رفع مشکلات تجهیزات و بررسی عملکرد مؤثر آن ها.
  • برای تمامی دستگاه های CSB یک مدیر قابل تعریف است که امکان حذف، اضافه یا غیر فعال کردن کلیه زیر مجموعه ریموت ها و موبایل ها را دارا می باشد.
  • امکان تعریف کردن ریموت های ۲ ، ۴، ۸ تا ۱۶ کانال بر روی دستگاه با اجازه مدیر می باشد.
  • امکان تعریف زمان کار برای کلیه درب ها فقط از طرف مدیر امکان پذیر است.
  • امکان فعال یا غیر فعال کردن و تنظیم زمان اتوکلوز برای دستگاه از طرف مدیر امکان پذیر می باشد.
  • با نصب مگنت درب اصلی امکان گزارش گیری از وضعیت درب از طرف کاربر و مدیر را دارا می باشد
  • امکان فعال و غیر فعال کردن سیستم ضد قفل با تعیین زمان عملکرد مگنت تنها برای مدیر امکان پذیر می باشد.
  • کنترل آسانسور از راه دور
  • قابلیت اتصال به سیستم های نظارت تصویری.
  • قابلیت اتصال به سیستم های امنیتی و حفاظت پیرامونی.

موتور و تیغه های درب اتوماتیک رول آپ :

از مهمترین جنس تیغه های سازنده کرکره های برقی (رول آپ) می توان به تیغه های رول گیتر (فولاد بافته شده)، پلی کربنات، منیزیم و فولاد، آلومینیم، گالوانیزه و … اشاره کرد، که در این میان تیغه های آلومینیمی به دلیل قیمت پایین و تنوع رنگ بیشتر مورد توجه خریداران کرکره اتوماتیک قرار می گیرد.

از مهمترین تیغه های آلومینیمی نیز می توان به تیغه های یک پل ۶۰ و ۸۰، دو پل ۸۰ و ۱۰۰ و همچنین سه پل سایز ۱۴۰ اشاره کرد. وزن بلیت آلومینیم در هر متر مربع نیز از معیارهای کیفیت تیغه می باشد که هرچه بیشتر باشد استحکام تیغه بیشتر است. در این میان برای پارکینگ منازل بهتر است از تیغه های فوم دار آلومینیمی استفاده کرد تا سروصدای تیغه در هنگام باز و بسته شدن درب به حداقل برسد.

نکته ضروری در انتخاب موتور کرکره رول آپ در مکان های با تردد بسیار بالا و همچنین دربهای با ابعاد و وزن زیاد استفاده از موتورهای ساید با کیفیت و گارانتی خوب می باشد. در مواردی هم که وزن و ابعاد درب زیاد نبوده و میزان تردد در شبانه روز کم یا متوسط می باشد می توان از موتورهای توبولار استفاده کرد.

مزایای کرکره رول آپ نسبت به کرکره های قدیمی :

  • زیبایی و قابلیت شستشو
  • تنوع رنگ و جنس تیغه های درب رول آپ
  • امنیت بسیار بالا در تیغه های پلی کربنات و رول گیتر
  • باز و بسته شدن تنها با فشار دادن دکمه ریموت
  • جلوگیری از اتلاف انرژی

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب اتوماتیک با بهترین بهره وری و کیفیت در خدمت شما می باشد.

“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x