طراحی سیستم درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی 

()

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی، در این سیستم برای هر لت ثابت دو لت متحرک نصب می شود که در آن لت متحرک دوم با نصف سرعت لت متحرک اول حرکت می نماید تا به صورت هماهنگ به روی لت ثابت قرار گیرد. این نوع سیستم زیبایی و جلوه خاص را نسبت به سیستم های کشویی معمولی دارا می باشد.

 انتخاب وضعیت های اتوماتیک، دائم باز، دائم بسته، حالت زمستانی یا نیمه باز، ورود ممنوع و یا خروج ممنوع و همچنین با نصب سیستم های کنترل تردد و یا ریموت کنترل و همچنین برنامه های زمانبندی در بعضی از اپراتورها برای کاربران امکانپذیر می باشد و آنها را قادر به کنترل ورود و خروج می سازد. وجود سیستم سنسورهای ایمنی خطی بین درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی و کنترل کننده های هوشمند با قابلیت ضد برخورد، امنیت عابرین را در برابر برخورد احتمالی با درب ها را تأمین می کنند.

درب اتوماتیک تلسکوپی یکی از انواع درب های شیشه ای محسوب می شود، با عملکردی مشابه با تلسکوپ، برای فضاهای کم عرض و یا عریض، کارایی و زیبایی را همزمان به ارمغان می آورد. طراحی درب اتوماتیک تلسکوپی به گونه ای است که به راحتی در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل یکی از پرکاربردترین درب های اتوماتیک شیشه ای به شمار می رود.

نحوه کارکرد درب اتوماتیک تلسکوپی:

درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی به دو صورت تلسکوپی کامل و یا نیم تلسکوپی اجرا میگردند، در حالت تلسکوپی کامل بسته به عرض بازشو مورد نیاز فضای ورودی به چهار لت متحرک تقسیم گردیده که با ارائه بازشوی حداکثری بر روی فضای جانبی حرکت نموده و محل بازشو از وسط دهانه ی ورودی میباشد در حالیکه در سیستم های نیم تلسکوپی محل بازشوی از کناره های راست یا چپ ورودی ها بوده و در آن دو لت متحرک حداکثر عرض بازشوی مورد نیاز را فراهم میسازند.

برای ایجاد اولین تأثیر مثبت بر مشتریان ، بسیاری از فضاهای تجاری ترجیح می دهند درب اتوماتیک تلسکوپی را در ورودی نصب کنند.

با پیشرفت سریع و مداوم نوآوری های تکنولوژیکی ، همه چیز موجود در اطراف شما با یک تغییر شدید روبرو می شود. امروزه از انواع مختلفی از درب های اتوماتیک تلسکوپی استفاده می شود که نه تنها باعث افزایش جذابیت بصری می شود بلکه باعث افزایش امنیت نیز می شود.

درب اتوماتیک تلسکوپی عصر مدرن ، جدیدترین نوع درب ها هستند که برای مکان های مختلف کاری که دارای مراکز تجاری ، فروشگاه های خرده فروشی ، ساختمان های تجاری ، فضاهای اداری ، مراکز پزشکی و سایر مکان ها هستند ، ترجیح می دهند.

درب اتوماتیک تلسکوپی راه حل بسیار مناسب برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد می باشد. در حالی که درب اتوماتیک تلسکوپی به طور فزاینده ای در بسیاری از انواع مختلف ساختمان به یک ویژگی استاندارد تبدیل می شوند ، شرکت های بیشتری به دنبال نصب سیستم های ورودی اتوماتیک هوشمند ، شیک و پیشرفته هستند.

مشکل این است که برخی از ساختمان ها به قدری کوچک هستند که نمای آنها نمی تواند یک سیستم درب کشویی با اندازه کامل را در خود جای دهد. با این حال ، علیرغم اندازه محدود ، این ساختمان ها هنوز هم می توانند سهولت دسترسی صندلی های چرخدار ، بارگیری پالت ها ، چرخ دستی های خرید و یا ضربات زیاد افراد را فراهم کنند. درب اتوماتیک تلسکوپی در صورت دستیابی و راحتی لازم ، راه حل ایده آل را ارائه می دهند ، در فضاهای محدود ، بدون گرفتن اتاق اضافی ، درب هاغی اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی می تواند ۳۰٪ عرض بازشوی بیشتری را فراهم کند.

درب های اتوماتیک تلسکوپی می توانند به صورت یک یا دو لنگه ، یا چهار لنگه کشویی طراحی و نصب شوند. درب اتوماتیک تلسکوپی با استفاده از فن آوری ریزپردازنده پیشرفته به ارائه سالها عملکرد راحت و قابل اعتماد با سر و صدای کم می پردازد.

درب اتوماتیک تلسکوپی در تعداد بی شماری از مشاغل ، مؤسسات دولتی ، مناطق تفریحی ، حمل و نقل عمومی ، بیمارستان ها ، در حوزه خصوصی و حتی در خانه ها به عناصر اساسی تبدیل شده اند و این به دلیل مزایای بسیاری است که از استفاده درب اتوماتیک تلسکوپی ناشی می شود.

درب اتوماتیک تلسکوپی افزایش امنیت را در مشاغل و مؤسسات افزایش می دهد ، به ویژه هنگامی که در سیستم کنترل دسترسی ادغام شوند.

از طرفی ، درب اتوماتیک تلسکوپی مجهز به سیستم ضد انسداد است که توسط فوتوسل ها ، سنسورهایی که عبور اشیاء یا افراد را از طریق درگاه تشخیص می دهند، شکل می گیرد ، بنابراین مانع از بسته شدن درب اتوماتیک تلسکوپی قبل از هرگونه مانع می شود.

این نوع درب ها بیشتر در ورودی هایی که نیاز به بازشوی بیشتری می باشد مانند مراکز تجاری و بعضی از اماکن عمومی که در آن واحد نفرات زیادی عبور می کنند، پیشنهاد می گردد. مکانیزم این دربها مانند درب های کشویی به صورت خطی می باشد با این تفاوت که در این دربها چهار لنگه متحرک به صورت تلسکوپی عمل باز شدن را انجام می دهند و این باعث افزایش ۳۰ درصدی بازشو نسبت به مدلهای کشوی دو لنگه می گردد. توسط این سیستم می توان ورودی هایی تا عرض ۶ متر با ⅔ بازشو مفید و ارتفاع ۳ متر ایجاد نمود این درب ها به صورت یک طرفه نیز قابل اجرا می باشند. در این درب ها استفاده از شیشه های ۱۰ میلیمتر و ۲۰ میلیمتر امکانپذیر می باشد. انتخاب وضعیت های اتوماتیک، دائم باز، دائم بسته، حالت زمستانی یا نیمه باز، ورود ممنوع و یا خروج ممنوع و همچنین با نصب سیستمهای کنترل تردد و یا ریموت کنترل و همچنین برنامه های زمانبندی در بعضی از اپراتورها برای کاربران امکانپذیر می باشد و آنها را قادر به کنترل ورودها و خروجها می سازد. وجود سیستم سنسورهای ایمنی خطی بین درب ها و کنترل کننده های هوشمند با قابلیت ضد برخورد، امنیت عابرین را در برابر برخورد احتمالی با درب ها را تأمین می کنند.

ویژگی های درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی :

مناسب فضاهای کم عرض

دارای سیستم هوشمند ضد برخورد با افراد

دارای حرکتی آرام و روان به دلیل استفاده از چرخ های پلیمری

جلوگیری از اتلاف انرژی و ورود صدا و گرد و غبار

دارای قفل الکترونیکی با قابلیت قفل نمودن درب های متحرک از طریق هنگرها

دارای سیستم متشکل از تکنولوژی کاملا الکترونیکی و مکانیکی با کارایی متفاوت

تولید مطابق با تکنولوژی روز و استاندارد جهانی

این مدل درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی نیز از خانواده درب های اتوماتیک کشوئی (اسلایدینگ ) بوده و برای فضاهائی با عرض دهنه کم ولی نیاز به باز شوی زیاد پیشنهاد میشود . تا حداکثر عرض بازشو (حدود ۳/۲) دهانه را برای ورودی مکانهایی که نیازمند بازشو عریض تری باشند ، ارائه نمایند .

انواع این درب ها عبارتند از :

۱-    درب اتوماتیک تلسکوپی با ۴ لنگه متحرک:

این درب ها راه حلی مناسب برای دست یابی به حداکثر  عرض بازشو در مکانیزم کشویی و برای ورودی های معمولی می باشند. در این درب ها به ازائ ۲ لنگه ثابت ، ۴ لنگه متحرک وجود دارد که لنگه متحرک دوم با نصف سرعت لنگه  متحرک اول حرکت می کند و در پایان  مسیر روی لنگه ثابت قرار  می گیرند .

۲-  درب اتوماتیک تلسکوپی با ۱ لنگه  ثابت و ۲ لنگه متحرک:

این درب ها نیز برای ورودی های که امکان نصب درب اتوماتیک کامل به علت کم عرض بودن دهانه وجود ندارد راه حل ایده آلی ست و در این درب ها ۳/۲ عرض بازشو قابل دست یافتن می باشد . در این درب ها ۲ لنگه متحرک به صورت کشویی حرکت می نمایند و روی لنگه ثابت قرار  می گیرند.

۳-  درب های اتوماتیک با ۴ لنگه متحرک و بدون لنگه یا پانل ثابت:

این درب ها مناسب در ورودی هایی ست که ورودی کم عرض است و نصب درب های اسلایدیندگ معمولی با لنگه ثابت باعث محدودیت عرض بازشو می شود و در این درب ها به علت نیاز به تمام عرض بازشو ۴ لنگه متحرک روی فضای جانبی که معمولا دیوار است به حرکت در می آیند .

۴-  درب اتوماتیک تلسکوپی بدون پانل ثابت فقط با۲ لنگه متحرک

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب اتوماتیک با بهترین بهره وری و کیفیت در خدمت شما می باشد.

“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x