طراحی سیستم درب های اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ 

()

درب های اتوماتیک اسلایدینگ معمولا شیشه ای هستند. این نوع درب های اتوماتیک شیشه ای جزو ساده ترین و کم هزینه ترین مدل ها محسوب می شوند و به همین دلیل در بسیاری از مکان های اداری و تجاری دیده می شوند. شما حتی می توانید در محیط های مسکونی نیز از این نوع درب استفاده کنید. درب های اسلایدینگ به صورت کشویی باز و بسته می شوند و می توانند دارای لت ثابت و متحرک در کنار هم باشند و یا اینکه تنها لت متحرک داشته باشند. این موضوع به فضای ورودی مورد نظر مشتری و سلیقه وی بستگی دارد.

درب اتوماتیک دارای کاربردهای زیادی است و سبب شده تا رفت و آمد بسیار راحت تر شود. به خصوص در مراکزی که تعداد مراجعه کنندگان زیاد است این درب ها کارایی بالایی دارند. باز و بسته شدن درب به صورت خودکار است و انواع مختلفی از آن ها را می توان در بازار مشاهده کرد.

تحول ورودی ها پس از توسعه درب های اتوماتیک شیشه ای:

ورود درب اتوماتیک به بازار باعث ایجاد تحول عظیمی در ورودی ساختمان های مختلف شد. این نوع درب ها دارای انواع مختلفی بودند که می توانستند پاسخگوی تمام سلیقه ها باشند و با معماری های مختلف هماهنگی ایجاد کنند.

درب های اتوماتیک شیشه ای از جمله درب هایی است که امروزه استفاده ی فراوانی از آن ها در بخش های مختلف مانند فروشگاه ها، درب ورودی ساختمان های مسکونی و اداری، درب پارکینگ و … می شوند. همانطور که از نام این درب ها پیداست، به صورت خودکار باز و بسته می شوند و نیازی به باز کردن دستی آن ها نیست. از این رو راحتی و آسایش را برای کاربران به همراه دارد. انواع مختلفی از درب های اتوماتیک در بازار وجود دارند که بسته به نوع محیطی که مورد استفاده قرار می گیرند انتخاب و خریداری می شوند. درب های الکترومکانیکی معمول ترین درب های اتوماتیک هستند که از موتور، سنسورهای حسی، تجهیزات ایمنی، شاسی کنترل دستی، برد الکتریکی و … تشکیل می شوند.

چگونگی عملکرد درب های اتوماتیک شیشه ای:

درب های اتوماتیک شیشه ای دارای تنوع زیادی هستند و مدل های مختلفی از آن ها تولید و به بازار عرضه می شود. این درب ها از نظر طراحی، نحوه عمل، جنس، باز و بسته شدن و … با هم تفاوت دارند. ولی به صورت کلی از یک روش برای ایجاد عملکردی مناسب بهره می برند.

درب اتوماتیک دارای سنسورهایی هستند که با دریافت سیگنال مورد نظر که ممکن است اشعه یا امواج ارسال شده از ریموت کنترل، حضور فیزیکی یک شی یا فرد و … باشد، دستور باز کردن درب را به موتور داده و به صورت اتوماتیک درب باز خواهد شد. فرآیند بسته شدن نیز ممکن است بعد از رفع سیگنال یا ارسال مجدد سیگنال توسط ریموت کنترل انجام گیرد.

یک سری تجهیزات ایمنی نیز برای درب اتوماتیک تدارک دیده شده است که باعث می شود از آسیب به اشیا و انسان ها جلوگیری کند. این تجهیزات در صورت تغییری در وضعیت مانند کند شدن حرکت درب یا دریافت سیگنال حضور شی در بین لولاها، فرآیند را متوقف کرده و درب را باز کند. از این رو دارای درجه امنیت بالایی نیز می باشند.

متداول ترین نوع درب های اتوماتیک ، درب اتوماتیک شیشه ای هستند. این نوع درب ها به دلیل قیمت مناسب و بدنه مقاومی که دارند مورد استقبال مشتریان قرار گرفته اند. درب های اتوماتیک شیشه ای مدل ها و طرح های بسیار زیادی دارند که برای کاربردهای مختلف مناسب هستند. شما می توانید متناسب با معماری و کاربری محل مورد نظر خود از درب اتوماتیک مناسب استفاده کنید.

درب اتوماتیک دارای چهار مدل مختلف است؛ درب های اتوماتیک اسلایدینگ، درب های اتوماتیک نیم گرد و درب های اتوماتیک تمام گرد و درب های اتوماتیک پارکینگی و صنعتی. این چهار نوع دارای طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی هستند و این امکان را برای شما فراهم میکنند، ورودی منحصر به مجموعه خودتان را طراحی کنید.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک:

اولین مزیت استفاده از درب اتوماتیک چیزی است که به ذهن هر کسی می رسد، دیگر نیازی نیست درب را به صورت دستی باز کرد؛ اما این تنها مزیت استفاده از درب های اتوماتیک نیست.

درب اتوماتیک می تواند امنیت محل مورد نظر شما را تأمین کند. در کنار این درب ها می توان تجهیزات امنیتی مانند دوربین های مدار بسته و دزدگیر نصب کرد. باز کردن درب اتوماتیک کار ساده ای نیست و همچنین ایجاد شکاف در بدنه درب نیز به قدری مشکل است که کمتر کسی برای دزدی از مجموعه ای با درب اتوماتیک اقدام میکند!

درب های اتوماتیک به صورت خودکار باز و بسته می شوند و این موضوع باعث می شود که انرژی داخل مجموعه ذخیره شود. گاهی ممکن است افراد فراموش کنند که درب را ببندند و سرمایش یا گرمایش موجود در فضا هدر رود. درب اتوماتیک این مشکل را نیز حل می کند.

علاوه بر تمام موارد گفته شده، درب اتوماتیک ظاهر بسیار زیبایی برای ورودی مجموعه شما به ارمغان می آورد. ورودی یک مجموعه و نمای ساختمان اولین چیزهایی هستند که مخاطبان شما می بینند و به همین دلیل است که اهمیت دارد. ورودی مجموعه می تواند باعث ایجاد نظر مثبت در مخاطبان شما شود.

ضمنا درب اتوماتیک شیشه ای کشویی امکان طراحی و ساخت در قالب فریم S را نیز دارد

درب اتوماتیک شیشه ای دارای خصوصیات و مزایای زیادی است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

  • نصب آسان و تنظیمات پیشرفته درب شیشه ای
  • امکان تغییر مدت زمان باز ماندن یا بسته ماندن درب شیشه ای تاشو
  • باکس کنترل تنظیمات پیشرفته و مونیتور برای نمایش خطاها
  • دارای قابلیت قفل امنیتی برای کنترل پنل دستگاه
  • خلاص کن دستی با حالت استفاده از داخل و خارج
  • درب دارای قابلیت قفل حفاظتی در شب
  • سیستم دیجیتالی که می تواند با سیستم ساختمان هوشمند BMS ارتباط برقرار کند
  • وجود انواع برندهای معتبر در تولید موتور درب شیشه ای تاشو
  • دارا بودن هنگرهای ضد سایش برای بیشتر شدن عمر درب شیشه ای تاشو
  • دارا بودن سیستم هوشمند تشخیص موانع و افراد در هنگام عبور
  • سیستم کاملا ماژولار و دیجیتالی و تنظیمات جامع
  • دارای قابلیت تنظیم دقیق سرعت باز شدن و بسته شدن درب
  • دارای شارژر و باطری اضطراری برای استفاده در زمان قطع برق
  • قابلیت انکدر Encoder در موتور درب شیشه ای تاشو برای ایجاد امنیت بیشتر اشخاص در هنگام برخورد با درب
  • بدون نیازی به استابلایزر و کاملا مقاوم در برابر نوسانات برق شهر
  • دستگاه مجهز به نوار لاستیکی بین کاور و اپراتور می باشد که برای جلوگیری از لرزش و صدا کاربرد دارد
  • دارای کاور مخصوص دو طرفه
  • اتصال به قفل الکتریکی دولنگه برای ایجاد کردن امنیت بیشتر
  • دارای سنسورهای مایکروویو برای تشخیص افراد و موانع با قابلیت تنظیم دقیق
  • دارای طراحی زیبا و همچنین داشتن طرحهای مختلف و اشغال کمترین فضا جهت نصب دستگاه درب شیشه ای تاشو
  • وجود قطعات با بهترین و مقاوم ترین مواد اولیه مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی

همانطور که اشاره کردیم، درب‌های اتوماتیک شیشه ای دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس مکان مورد نظر، طراحی و ساخته می‌شوند. قیمت انواع درب‌های اتوماتیک به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع درب برقی است که بر روی قیمت درب تاثیر می‌گذارد. مثلا قیمت درب اتوماتیک آکاردئونی معمولا با قیمت درب تلسکوپی متفاوت است.

علاوه بر نوع درب برقی، امکانات موجود در آن نیز بر قیمت اثر می گذارند. نصب سیستم های مختلف بر روی درب اتوماتیک، قیمت آن را بالا می برد. ساخت درب اتوماتیک شیشه ای ارزان همیشه مقرون به صرفه نیست. ممکن است شرکت مورد نظر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی نباشد. باید قیمت درب اتوماتیک مناسب را  از فروشندگان معتبر جویا شوید.

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب اتوماتیک با بهترین بهره وری و کیفیت در خدمت شما می باشد.

“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x