درب های اتوماتیک شیشه ای و عرض بازشو آنها 

()

سیستم های درب بازکن درب های اتوماتیک شیشه ای جهت رفاه بیشتر و همچنین با اهداف حفاظتی و امنیتی در مکانهای مختلف بر روی انواع گوناگون درب ها مانند درب گاراژ –  درب حیاط – درب ورودی ساختمان و حتی درب اتاق های ساختمان (برای افراد معلول) نصب و مورد استفاده قرار می گیرد . بعد از نصب این سیستم ها می توان تنها با فشار دادن شستی روی یک ریموت کنترل از فاصله مناسب درب را باز و بسته کرد و یا با نصب سنسورهای خاصی هنگام عبور و مرور در را به طور اتوماتیک باز و بسته کرد.

انواع مختلف درب هایی که این سیستم ها را می توان روی آن نصب کرد به قرار زیر است:

درب های کشویی (ریلی):

این دربها یک تکه بوده و روی ریلی در پایین درب لغزیده و به چپ و راست حرکت می کنند

درب های لولایی :

دربهایی هستند که به صورت دو لنگه یا تک لنگه حول یک لولا حرکت افقی دارند.

درب های چند تکه:

 این درب ها به صورت تکه های افقی روی هم قرار می گیرد و هنگام باز شدن به بالا حرکت کرده و سپس ۹۰ درجه چرخیده به موازات سقف قرار می گیرند.

درب های یک تکه چرخان :

این درب ها به طور یکپارچه با حرکت عمودی حول دو نقطه در طرفین چرخیده و به موازات سقف قرار می گیرند

درب های کرکره ای:  

این درب ها با چرخیدن حول یک محور در بالا جمع می شوند . ( مانند کرکره های مغازه ها )

عرض درب اتوماتیک شیشه ای:

درب اتوماتیک شیشه ای ممکن است با استفاده از شیشه های معمولی یا به صورت درب شیشه سکوریت تولید شود تفاوت این دو نوع در این است که شیشه های معمولی استحکام و مقاومت کمتری از شیشه های سکوریت دارند و برای مواردی که امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است بهتر است از درب هایی که از شیشه های سکوریت تولید شده‌اند استفاده نمود.

شیشه متریالی ارزان و به صرفه می باشد که در تولید بسیاری از تجهیزات در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد نکته مهم در استفاده از شیشه به عنوان متریال ساختمانی مقاوم سازی این متریال میباشد.

در صورتی که قصد استفاده از شیشه را در هر یک از قسمت های ساختمان داشته باشید باید حتماً به مقاومت و استحکام آن نیز به اندازه کافی توجه نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

محاسبه عرض درب اتوماتیک شیشه ای:

برای محاسبه اندازه دقیق عرض درب اتوماتیک شیشه ای باید اندازه بازشوی درب در مکانی که قرار است در ساختمان نصب شود به درستی اندازه گیری شده و مورد محاسبه قرار گیرد. با توجه به اندازه که برای باز شدن درب در ساختمان وجود دارد تعیین می شود که چرا درب اتوماتیک شیشه ای استفاده شود ممکن است درب اتوماتیک کشویی مناسب باشد و یا لازم باشد که از درب اتوماتیک تلسکوپی استفاده نمود.

بنابراین با توجه به این موضوع که عرض درب اتوماتیک شیشه ای می تواند بر روی قیمت درب و میزان باز شده در زمان استفاده موثر باشد بهتر است قبل از اقدام به خرید بررسی لازم در ساختمان به عمل آمده و اندازه گیری و محاسبات دقیق در این خصوص انجام شود تا بتوان انتخابی مطمئن را در این زمینه انجام داد.

بعد از اندازه گیری عرض در محاسبه ابعاد آن می‌توان از میان درب های اتوماتیک متنوعی که در بازار وجود دارد نوع مناسب را برای ساختمان انتخاب نمود. بهتر است این مورد را با در نظر گرفتن به میزان ترددی که از درب صورت می‌گیرد و همچنین میزان بودجه‌ای که برای این مورد در نظر گرفته شده است انجام دهیم.

به این ترتیب می توان اطمینان داشت که درب اتوماتیک ایرانی و یا خارجی خریداری شده کیفیت و کارایی لازم را خواهد داشت و می‌تواند رفاه و آسایش موردنیاز را در ساختمان فراهم نماید.

تاثیر عرض درب اتوماتیک شیشه ای در قیمت:

قیمت درب های شیشه ای که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند بر اساس نوع درب شیشه ای که در آن استفاده می گردد و ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای متفاوت خواهد بود.

درب اتوماتیک شیشه ای معمولی که در ابعاد استاندارد تولید شده و در ساخت آن از شیشه های معمولی استفاده شده است دارای قیمتی متفاوت با درب شیشه ای ریلی اتوماتیک با اندازه های سفارشی و با شیشه سکوریت می باشد.

عرض درب اتوماتیک شیشه ای در قیمت آن موثر خواهد بود زیرا عرضه درب های اتوماتیک شیشه ای با توجه به نوع ساختمان و فضایی که برای باز شدن در نظر گرفته شده است تعیین می گردد و بر اساس این عرض درب ها ساخته شده و مقدار متریالی که در ابعاد متفاوت از آن استفاده می شود نیز متفاوت خواهد بود.

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای کشویی نیز با توجه به ابعاد درب اتوماتیک تعیین خواهد شد و در صورتی که عرض درب اتوماتیک شیشه ای از مقدار استاندارد بیشتر باشد قطعاً قیمت آن نیز افزایش خواهد داشت.

انواع درب های اتوماتیک از نظر نوع عملکرد برای عابران:

درب های اتوماتیک کشویی

درب های اتوماتیک لولائی

درب های اتوماتیک گردان

درب های فولدینگ

محل نصب:

یکی از مهمترین نکات در خرید درب اتوماتیک دسترسی راحت و آسان به محل آن است. شرایط و ویژگی های محیط های مختلف که درب اتوماتیک در آنجا نصب میشود با یکدیگر متفاوت است. مثلا درب هایی که برای بیمارستان ها نصب می شوند با درب هایی که برای بانک ها یا هتل ها نصب میشوند متفاوات است.

همچنین ویژگی افرادی که از درب عبور می کنند از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب نوع مناسب درب اتوماتیک است. پدر و مادرها با کالاسکه نوزاد، مشتریان مرکز خرید با چرخ های دستی و غیره هرکدام بایستی از درب های اتوماتیک خاصی که برای آن ها نصب شده است عبور کنند.

فاکتورهای مهم در خرید درب های اتوماتیک:

محل نصب (کاربری) مثل هتل ها، بیمارستان ها و مراکز خرید

میزان ترافیک عبور افراد یا کالاها

میزان بودجه برای خرید درب اتوماتیک

میزان فضای موردنیاز برای باز و بسته شدن درب

مسقف بودن یا نبودن محیط پارکینگ

وجود یا عدم وجود واحد مسکونی بالای درب پارکینگ

مسیر ورود و حرکت ماشین ها و مقدار فضای اشغالی هرکدام

صرفه جویی در انرژی

توجه به زیبایی و معماری محیط

میزان بازشدن درب اتوماتیک

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب اتوماتیک با بهترین بهره وری و کیفیت در خدمت شما می باشد.

“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x