دستگاه اکسس کنترل درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

اکسس کنترل درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

اکسس کنترل یا کنترل دسترسی درب های اتوماتیک شیشه ای یعنی این که چه کسی در چه زمانی، می تواند به یک مکان یا به یک وسیله خاص، دسترسی داشته باشد.

یک سیستم اکسس کنترل، تعیین می کند که چه کسانی، مجاز به ورود یا خروج هستند (مجاز به دسترسی)، و برای تشخیص و اجازه ورود و خروج افراد به سازمان ها و مراکز امنیتی خاص استفاده می شود و بوسیله یک فرد و یا یک دستگاه، جلوی درب ورودی انجام می شود.

باعث بالا بردن میزان امنیت و سطح اطمینان در مراکز مختلف می شود. دستگاه اکسس کنترل بررسی می کند که ورود یا خروج یک فرد مجاز است یا نه، و یا اینکه تنها برای ثبت زمان تردد کارکنان به کار می رود.

به عنوان مثال دستگاهی که خروج کالاهای موجود در یک انبار را کنترل می کند، یک نوع اکسس کنترل برای خارج شدن است.

اکسس کنترل برای محدود کردن دسترسی افراد به اموال، ساختمان یا یک اتاق خاص است و می تواند توسط یک فرد (نگهبان) و یا از طریق ابزارهایی مانند گیتها، کارتها و قفل های هوشمند و غیره، انجام شود.

در سازمانها، مدیریت دسترسی بعنوان وسیله ای برای مدیریت و نظارت بر دسترسی به مکانهای قفل شده و یا برخی از مکانها با دسترسی محدود، مناسب است.

دستگاه اکسس کنترل درب های اتوماتیک شیشه ای تنها به افرادی اجازه ورود می دهد که برای آنها اثر انگشت و یا یک رمز و یا کارت و یا تشخیص چهره، تعریف شده باشد. هنگامی که افراد (کارمندان) بخواهند با استفاده از کارت، رمز یا اثر انگشت تعریف نشده به یک مکان غیر مجاز دسترسی داشته باشند، سیستم اکسس کنترل، مجوز ورود آنها را تایید نمی کند.

در صورت وقوع مشکلات اضطراری، مانند آتش سوزی، اجازه دسترسی ویژه به پلیس و آتش نشانان داده می شود.

هنگام قطع شدن برق، در صورتی که نوع دستگاه دارای قابلیت faile secure باشد، درب برای ورود و خروج، بسته (قفل) می ماند.

هنگام قطع شدن برق، در صورتی که نوع دستگاه دارای قابلیت faile save باشد، درب برای ورود و خروج، باز می ماند.

دستگاه اکسس کنترل درب اتوماتیک شیشه ای

 

اکسس کنترل تشخیص چهره:

اعتبار سنجی :

مهمترین نکته در مورد این دستگاهها، بالا بردن سطح امنیت است. در واقع تمامی دستگاههای اکسس کنترل، با یک اعتبار کار می کنند. اعتبار، یک هویت کامپیوتری است که مانند یک مجوز برای ورود و خروج، به افراد داده می شود و افراد در مواجه شدن با دستگاه های اکسس کنترل مورد نظر، از آن برای ایجاد مجوز و تاییدیه، استفاده می کنند. اعتبارها مانند کارت، رمز ورود، اثر انگشت و چهره می باشد.

کارت های هوشمند :

کارتی که توسط یک سازمان به کاربر داده می شود. این کارتها برای افراد ( کارمندان یا مدیران ) صادر می شود و هنگام ورود در سازمان، کارت را بر روی دستگاه اکسس کنترل قرار می دهیم، پس از تایید اعتبار، اجازه ورود یا خروج داده می شود و زمان آن نیز ثبت می گردد.

رمز :

عدد یا کدی که توسط سازمان به کاربر داده می شود. برای ورود یا خروج باید رمزی را که قبلا در دستگاه اکسس کنترل تعریف شده (شناسایی اعتبار)، وارد کنیم، در صورت درست بودن، رمز تایید شده و درب باز خواهد شد و در صورت اشتباه بودن، دستگاه، اعلام می کند.

اثر انگشت :

اثر انگشت کاربر نیز مانند رمز، باید از قبل برای دستگاه تعریف شود و کافی است انگشت مورد نظر، بر روی دستگاه قرار بگیرد، و  دستگاه اکسس کنترل، پس از مقایسه اثر انگشت، در صورت درست بودن، به فرد اجازه ورود یا خروج خواهد داد و زمان ورود و خروج او را نیز ثبت می کند (مثلا در ادارات)، و در صورت تایید نشدن، هیچ یک از موارد انجام نمی شود.

شناسایی چهره :

هنگام ورود به ساختمان یا مکان های خاص، تصویر صورت بوسیله دستگاه اکسس کنترل، اسکن شده و با لیست عکسهای موجود در دستگاه مقایسه می شود، و در صورت شناسایی چهره و تایید، اجازه ورود داده شده و زمان ورود ثبت می شود.

هر یک از دستگاههای اکسس کنترل بنا به درخواست و نیاز مشتری، در مکان مورد نظر نصب خواهد شد و امکانات زیر را خواهد داشت.

اگر دستگاه اکسس کنترل به درب ورودی، مرتبط باشد، دارای درگاه (پورت ویگنت) بوده و درب را قفل می کند، و با استفاده از یکی از روشهای ذکر شده در بالا، اجازه دسترسی داده شده و درب برای مدت زمان مشخص باز می شود و با نزدیک شدن درب به حسگرهای چهارچوب، درب مجددا بسته می شود. وقتی دسترسی رد شود، درب باز نخواهد شد. در واقع اکسس کنترل، بوسیله اجازه ورود و خروج و ثبت زمان آن انجام می شود. دستگاه اکسس کنترل، دارای یک چراغ می باشد که در صورت قرمز شدن، جلوگیری از دسترسی و در صورت سبز شدن، تایید دسترسی را اعلام می کند.

در برخی مکانها، دستگاه اکسس کنترل، تنها برای ثبت زمان ورود و خروج استفاده می شود و درب ورودی با دستگاه در ارتباط نبوده، و برای جلوگیری و یا تایید ورود و خروج، درب باز و یا قفل نمی شود. (بنا به درخواست مشتری)

امروزه با توجه به لزوم رعایت مناسبات بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی به لحاظ شیوع انواع بیماریهای مسری همچون کرونا در بسیاری از ارگانها، بیمارستانها و مراکز دولتی و درمانی استفاده از دستگاههای کنترل تردد تشخیص چهره مورد استقبال بیشتری قرار گرفته و بهینه تر میباشد.
دستگاههای کنترل تردد عموما میبایست قابل گزارش گیری باشند که این مهم با اتصال به برد الکترونیکی درب اتوماتیک(در صورت قابلیت ایجاد شده بر روی آنها) توسط شبکه های مختلف همچون lan knx و غیره نیز قابل دریافت و دسترسی میباشد.
شاسی های فرمان ده درب اتوماتیک یا پوش باتم ؛
در بسیاری از ورودیها فرمان بازشو به درب اتوماتیک توسط پوش باتم یا شاسی های مخصوص صورت میگیرد، این شاسی ها معمولا از سمت دیگری که دستگاههای کنترل تردد قرار دارند نصب میشود، پوش باتن ها با سه مدل اجرا میگردد؛
۱) وایر لِِس یا بی سیم که با استفاده از سیستم رادیویی RFID پس از نزدیک نمودن دست با فاصله ده سانتی فرمان را دریافت و منتقل مینماید.
۲) شاسی های تاچ لِس که بر روی دیوار جانبی نصب شده و آنها نیز با نشان دادن دست از فاصله ده سانتی بدون نیاز به تماس عمل می نمایند.
۳) شاسی های فشاری که بر روی دیوار جانبی نصب گردیده و با فشردن دکمه مربوطه عمل می کنند.

کاربرد های مختلف دستگاه اکسس کنترل:

بر چسب گذاری(RFID) ، برای ردیابی افراد در ساختمانها و یا ردیابی اجناس موجود در یک انبار استفاده می شود. اجناس مختلف یک برچسب کاغذی دارند که دارای (تگtag) می باشد، دستگاه اکسس کنترل، امکان ورود و خروج آن کالا را به انبار، تایید یا لغو می کند. ( همچنین در فروشگاهها و مغازه ها و ….)

سیستم حضور و غیاب، برای ثبت زمان ورود و خروج کارمندان یک شرکت و کمک به محاسبه میزان حقوق آنها توسط مدیران  سازمانها می باشد.

گیتهای کنترل تردد ( برای استفاده در ایستگاههای مترو و بی آر تی و فرودگاهها و غیره )

نصب اکسس کنترل به درب اتوماتیک:

در درب های اتوماتیک شیشه ای به اکسس کنترلی نیاز دارید که حتما دارای رله ازاد باشد زیرا ولتاژ ۱۲ برای این کار استفاده نمیشود.

درب های اتوماتیک شیشه ای برای فعال شدن نیاز به یک فرمان دارند که همان چسبیدن پایه های COM , NO رله میباشد.

که باید دو رشته سیم را از این پایه ها به قسمت فرمان درب اتوماتیک وصل نمود.

قسمت فرمان در دربهای شیشه ای اتوماتیک معمولا همان قسمتی است که رادار یا چشمی به ان نصب شده و یا اگر کانکتور emergency وجود داشته باشد میتوان از ان استفاده کرد, پس دو سر رله اکسس را در مدار فرمان درب اتوماتیک به کانکتور هایی ببندید که پایه های چشمی ان درب به ان وصل شده.

در انواع دیگر درب اتوماتیک مانند جک پارکینگی و کرکره برقی باید در مدار فرمان ان جک به دنبال دو کانکتور COM و START بگردید و با وصل کردن پایه های COM و NO اکسس کنترل به ان درب را فعال کنید.

دستگاه اکسس کنترل

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب اتوماتیک با بهترین بهره وری و کیفیت در خدمت شما می باشد.

“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x