تیغه های پلی کربنات در کرکره های برقی 

()

 تیغه های پلی کربنات در صنعت به عنوان فولاد پلاستیکی شناخته می شود به گونه ای که حتی با چکش و پتک هم قابل شکستن نمی باشد. کرکره شفاف را با نام نانوکامپوزیت می شناسند.امروزه این نوع کرکره شیشه ای به صورت گسترده ای در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و چند سالی است که در کشورمان نیز از استقبال چشم گیری برخوردار شده است.

 

 

کرکره شفاف یا کرکره پلی کربنات معمولاً جهت اماکنی نظیر بانکها و صرافی ها که از نظر امنیتی نیاز است در هنگام شب داخل آنها رویت شود کاربرد دارد .کرکره شفاف علاوه  بر عبور نور و محافظت در برابر اشعه UV ، در مقایسه با سایر کرکره اتوماتیک بیشترین ضریب ایمنی در برابر سرقت را دارا و انواع مختلف آن دارای تائیدیه امنیتی از پلیس پیشگیری نیروی انتظامی می باشد . این تیغه ها ،تیغه شفاف نیز نامیده می شوند که از مواد پلی کربنات و از مقاومترین پلیمر ساخته شده و با مقاومت مکانیکی بسیار بالا می باشد .جهت استحکام بیشتر این تیغه ها در میان فواصل آن ها از لوله های استیل یا آلومینیوم استفاده می شود که امنیت را دو چندان می کند.به علت خاصیت ضد شعله ور شدن پلی کربنات،در مقابل آتش مقاومت بسیار بالایی دارد و از سرایت آتش جلوگیری می کند.تیغه های پلی کربنات(تیغه شفاف) خاصیت ضد اشعه ماوراء بنفش را نیز دارا می باشند.

این تیغه ها از جنس پلی کربن با مقاومت بسیار بالا و مقاوم در برابر ضربه و در رنگهای گوناگون ساخته می شوند . کرکره اتوماتیک شفاف پلی کربنات بدون رنگ بیشترین شفافیت را دارا است و با توجه به نیاز کارفرما امکان تولید آن با رنگهای گوناگون وجود دارد و در صورت نیاز می توان با افزودن مواد و یا انجام سند بلاست آنرا به کرکره اتوماتیک مات تبدیل نمود

ضخامت تیغه کرکره شفاف از ۲ میلی متر در بازار موجود می باشد تا ۵ میلی متر که در تیغه های ۵ میلی متری وزن آن در هر متر مربع به ۱۲ کیلوگرم می رسد.

تیغه های کرکره شفاف با استفاده از لوله های آلومینیوم آنودایز یا استنلس استیل به یکدیگر متصل می شوند . جهت کرکره اتوماتیک با عرض دهنه کوچک تا ۳.۵ متر عرض از تیغه شفاف با لوله و یا زوار آلومینیومی استفاده می شود ولی برای کرکره اتوماتیک با عرض دهنه بزرگ و همچنین مکانهایی که امنیت و خاصیت ضد سرقت برای کارفرما از اهمیت برخوردار است کرکره برقی شفاف با لوله استیل توصیه می شود.

این تیغه ها ضد ضربه ،ضد گلوله ،غیر قابل اشتعال و بسیار شکیل و زیبا در رنگهای گوناگون از جمله برنزی، یاقوتی ، مسی ، آبی دودی و در رنگهای اکلیلی ساخته می شود.

 

مشخصات فنی تیغه پلی کربنات (تیغه شفاف)

  1. پلی کربنات با کرید سخت و ضد UV با حداکثر مقاومت در برابر ضربه
  2. به علت شفاف بودن حداکثر دید به داخل را برای امنیت بیشتر ممکن می سازد.
  3. مقاومت پلی کربنات ۲ برابر آلومینیوم می باشد و در مواردی از فولاد نیز مقاوم تر می باشد.
  4. در این تیغه ها از لوله های استیل برای مقاومت و امنیت بیشتر استفاده شده است.
  5. تیغه های پلی کربنات دارای تاییدیه از پلیس پیش گیری به علت امنیتی بودن این تیغه ها
  6. مقاوم در برابر UV ،حریق ،ضربه شدید و گلوله از فاصله نزدیک می باشد.
  7. به علت امنیت بیشتر این تیغه ها از ریل های ۱۰ سانتی استفاده شده که مقاومت بیشتر در برابر فشار را ممکن میسازد.
  8. ساختار تشکیل دهنده ی نانوکامپوزیت ها به گونه ایست که در مقابل حرارت مستقیم و آتش سوزی مقاومت فوق العاده ای از خود نشان می دهد و از این جهت در صورت وقوع آتش سوزی از سرایت حریق جلوگیری می کند.

استحکام بالای این تیغه ها می تواند امنیت آن را به میزان چشم گیری افزایش دهد. این استحکام به دلیل ماده پلی کربنات  است که در ساختار آن بکار رفته است. استحکام این تیغه به قدری زیاد است که از آن به عنوان تیغه نشکن و ضد ضربه نیز یاد می شود.

از مهم ترین کاربردهای این  در اماکنی است که لازم باشد درون مکان رویت شود. این تیغه ها به دلیل شفاف بودن در مکان هایی مانند بانک نصب می شوند و باید به دلایل امنیتی درون بانک به وسیله چشم رویت شود. علاوه بر بانک بسیاری از کسب و کارها مانند گل فروشی ها نیز از این تیغه ها استفاده می کنند. این تیغه ها می توانند از ورود اشعه فرابنفش به محیط جلوگیری کند و از ایجاد خسارت و خراب شدن اجناس پیشگیری خواهد شد.

مزایای کرکره برقی پلی کربنات

از مزیت هاى کرکره برقى شیشه اى میتوان به سبک بودن و مقاومت بسیار بالا نسبت به وزن کرکره اشاره کرد. عواملى نظیر زلزله و طوفان و تگرگ و نیاز به دید بیست و چهار ساعته ى فروشگاه و حوادث دیگر در انتخاب کرکره شیشه اى بسیار موثر بوده اند.

باتوجه به آنچه گفته شد کرکره برقی  پلی کربنات قدرت ضربه پذیرى بسیار بالایى دارد و در همین حین شفاف و قابل دید و وزن پایینى رو هم دارا می باشد و خصوصیت نشکن بودن دارد.

با استفاده از کرکره هاى برقى پلى کربنات شفاف میتوانیم در سلامت خود در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید بدلیل وجود لایه ى ضد عبور این اشعه، فضایى سالم براى خود تهیه کنیم.

از مزایای دیگر تیغه های شیشه ای آنتى استاتیک بودن آنها است. کرکره برقى پلى کربنات بدلیل خاصیت آنتى استاتیک، گرد و غبار و دوده ى موجود در فضا را جذب خود نمی کند و با یک شست و شوى راحت یا آب باران بسادگى تمیز میشود.

از مزیت هاى دیگر کرکره برقى پلى کربنات یا همان کرکره برقى شیشه اى سبک بودنه آن نسبت به کرکره برقى فولادى یا آلومینیومى است که میتوانیم موتورى با قدرت کم تر و طبعا ارزان تر استفاده کنیم. همینطور بخاطر مقاومت بالایى که دارد در گلخانه ها تقاضاى زیادى براى اجراى کرکره برقى شیشه اى داریم. و براى صاحب گلخانه مزیت هاى فراوانى از جمله صرفه جویى انرژى را دارد که در تابستان باعث جلوگیرى از ورود گرما به داخل می شود و در زمستان مانع خروج گرما خواهد بود.

مقاومت ضربه اى کرکره برقى پلى کربنات ١٢٠ برابر شیشه معمولى با همان ضخامت می باشد. همچنین در مقابل اغلب مواد شیمیایى و حلال ها مقاومت نشان میدهد.

کرکره برقى پلى کربنات یک ویژگى خاص نسبت به سایر کرکره ها دارد. این ویژگی مقاومت کششى بالای آن است. این کرکره با با وارد شدن ضربه به هیچ وجه نخواهد شکست.

مواردى که از پلى کربنات استفاده میشود میتوان کرکره برقى شیشه اى، عینک هاى ایمنى، سپر پلیس هاى ضد شورش، شیشه هاى چراغ جلوى ماشین هاى لوکس و مدرن، تولید هولوگرام، بطرى هاى شفاف براى دارو و مواد غذایى، آمپول هاى بدون سوزن، ساخت DVD و حتى شیشه هاى جلوى هواپیماها و شیشه هاى ضد گلوله نام برد.

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب با بهترین بهره وری در خدمت شما می باشد.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x