درب های اتوماتیک یا درب های دستی کدام امن تر است؟ 

()

تعیین اینکه کدام درب امن ترین است، دشوار است. تولیدکنندگان سخت افزار درب محصولات خود را توسط آزمایشگاههای آزمایشی مستقل ارزیابی می کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها قبل از ارائه خدمات عمومی به استانداردهای امنیتی رسیده اند. آزمایشگاه های  مستقل این دستگاه ها را عموما   تأیید نمی کنند و یا طراحی را قبول نمی کنند تا زمانی که عملکرد به طرز معقولی از حداقل استانداردها فراتر رود

با توجه به مجموعه خاصی از الزامات، قرار دادن محصول و محل نصب درب های اتوماتیک سیستم دربهای خاص ممکن است سطح عملکردی بالاتری نسبت به سایرین ارائه دهد. با این حال، به طور کلی، نرم افزاری وجود ندارد که هر دو نوع درب،درب اتوماتیک یا دستی  بتوانند مناسب و ایمن باقی بمانند . اگر یک درگاه برای عملکرد مناسب باشد و به  استانداردهای صنعتی برای طراحی برسد، هر دو درب دستی و اتوماتیک انتخاب قابل قبول برای استفاده عمومی است. اگر درهای دستی یا اتوماتیک به درستی نگهداری نشوند، هر دو این گزینه به طور بالقوه خطرناک می شوند.

در مورد باز کردن جایی که اشیاء سنگین  به طور مرتب از آن عبور می کنند، مانند یک محفظه بزرگ جعبه فروشگاه، درب های اتوماتیک که به درستی کار می کنند ممکن است انتخاب خوبی باشند.

 

مقایسه عملکرد از نظر ایمنی درب های اتوماتیک و دستی:

ایمنی درب اتوماتیک:

ایمنی درب اتوماتیک زمانی افزایش می یابد که براساس اصول ایمنی نصب شود . شما می توانید با استفاده از تجهیزات دیگر مانند دوربین مدار بسته و دزدگیر امنیت ساختمان خود را بالا ببرید . مهمترین مسئله ای که در تعیین ایمنی درب اتوماتیک در نظر گرفته می شود ، طراحی اصلی آن است که توسط سازنده درب باید رعایت شود .

اکثر کاربرانی که از درب اتوماتیک استفاده می کنند اطلاعاتی در رابطه با انواع درب و سیستم های آنان ندارند . فرض کنید که هنگام مواجه با دربی که راه شما را مسدود کرده است می توانید به دو روش از آن عبور کنید ، اولین روش این است که درب به صورت اتوماتیک باز شود یا اینکه شما باید آن را فشار دهید تا راه شما باز شود و بهترین گزینه ارزیابی اکثر افراد سریع تر باز شدن درب ها می باشد . همچنین واکنش هنگام نزدیک شدن به درب این است که از آن عبور کرده و وارد ساختمان شویم . از این طریق می توانیم بفهمیم که درب به صورت اتوماتیک است یا غیر اتوماتیک .

ایمنی درب دستی: 

درب دستی همان طور که از اسمش پیداست از طریق دست کنترل می شود . ایمنی درب دستی به این صورت است که با استفاده از قفل به صورت دستی قفل می شود . شما می توانید درب های دستی را با توجه به سلیقه خود سفارش دهید ، زیرا درب دستی در طرح های مختلفی قابل اجرا می باشد . هم چنین نگهداری درب دستی راحت تر و ارزان تر از درب اتوماتیک و  می باشد . به علاوه درب دستی وابسته به انرژی نیستند و با قطع شدن برق مشکلی در رابطه با ورود و خروج نخواهید داشت .

 
مزایای درب ورودی دستی
  • تعمیر و نگهداری کمتر
  • امنیت فردی
  • انتخاب های متنوع
 

درب اتوماتیک با استفاده از موتور کنترل قابل اجرا می باشد . مزیت اصلی درب اتوماتیک نسبت به درب دستی ، راحتی کار با آن است . با استفاده از درب اتوماتیک هنگامی می خواهید خانه را ترک کنید یا وارد خانه شوید نگران باز و بسته کردن درب نخواهید بود . هم چنین با استفاده از درب اتوماتیک خطر دسترسی سارقین به قفل ها کاهش می یابد .

درب اتوماتیک شیشه ای و درب اتوماتیک کشویی ممکن است شکننده باشد ، زیرا با استفاده از شیشه طراحی و تولید شده اند ، اما از امنیت بالا و ظاهر زیبایی برخوردار می باشند . هم چنین درب اتوماتیک تنها زمانی که نیاز باشد ، باز می شود .

مزایای درب ورودی اتوماتیک
  • بهره وری انرژی بیشتر
  • امنیت بهتر
  • دسترسی بیشتر
 

فریم یا همان پروفیل درب اتوماتیک شیشه ای یکی از قطعات مهم در کار درب اتوماتیک شیشه ای می باشد.برای آویزان کردن شیشه سکوریت روی ریل اصلی اپراتور  ابتدا می بایست شیشه را فریم بندی نمود.استفاده از بیلت استاندارد با آلیاژ ۶۰۶۳ با سختی بیش از ۱۲ وبسریم های درب اتوماتیک تماما از آلیاژ مرغوب آلومینیومی با ایج بالای ۱۰ ساخته و تولید شده است و قالب گیری آن توسط بهترین صنعت گران و ریخته گران ایران تولید شده است.این آلیاژ و سختی آن در صنعت درب اتوماتیک استفاده می گردد.شستشو با مواد نانوو رنگ آمیزی الکترواستاتیک موجب استقامت و زیبایی هرچه بیشتر این فریم ها گردیده است.

 

انواع فریم های درب اتوماتیک:

فریم درب اتوماتیک از اجزای مهم در نصب و زیبایی درب اتوماتیک میباشد و باید در انتخاب این فریم ها نهایت دقت را داشت ، این فریم ها در رنگ های مختلفی عرضه میشود اما رنگ سفید آن معمولا بیشتر از سایر رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فریم ها یا از نوع استیل و یا از نوع آلومنیوم میباشند اما به جهت سبکی و کیفیت مرغوب از نوع آلومنیومی بیشتر استقبال شده است و در اغلب دربهای اتوماتیک و درب های شیشه ای از نوع فریم آلومنیومی استفاده میشود.

از این فریم ها در نصب دهانه های معمولی(شیشه سکوریت فریم دار) نیز استفاده میشود و باعث زیبایی بسیار زیاد در دهانه های نصب شده می شود. فریم ها در مدل و اندازه های مختلفی تولید می شوند.

آشنایی با فریم های موجود درب اتوماتیک :

فریم PGF1

  • آلومینیوم استاندارد ۶۰۶۳
  • سختی پروفیل ۱۲ وبستر
  • پهنای پروفیل ۷۰ میلی متر
  • پهنای پروفیل عمودی ۳۰ میلی متر

طراحی شده برای درب هایی با عرض کم و برای درب های با ابعاد حداکثر ۷۵ سانتی متر مناسب است.

فریم PGF2

  • پهنای پروفیل افقی ۶۵ میلی متر
  • پهنای پروفیل عمودی ۳۰ میلی متر
  • نوع شیشه سکوریت ۱۰ تا ۲۰ میلی متر

طراحی شده براغی درب های تا حداکثر ۱۲۵ سانتی متر

فریم PGF3

  • پهنای پروفیل افقی ۹۰ میلی متر
  • پهنای پروفیل عمودی ۴۵ میلی متر
  • نوع شیشه سکوریت ۱۰ میل

عموما برای درب های عریض و پرتردد مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله ویژگی های بارز فریم درب های اتوماتیک شیشه ای مدل PGF3  می باشد.

 

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب با بهترین بهره وری در خدمت شما می باشد.

با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ – ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
akam
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x